האסון בנתניה

התמונה האחרונה: הבנות שנהרגו בשיעור בבית-חב"ד

אירוע זיכרון מיוחד נערך הערב בבית-חב"ד לדוברי צרפתית בנתניה, ימים ספורים לאחר פיצוץ הגז בעיר, בו נהרגו שלוש בנות שיצאו משיעור תורה בבית-חב"ד. הרב יעקב מזוז עורר את הקהל להתחזק והכריז על כתיבת ספר-תורה לעילוי-נשמתן של הבנות. בפנים: התמונה מהשיעור האחרון (בארץ)

חנה בורט | כיכר השבת |
(אתר COL חב"ד)

אירוע זיכרון מיוחד נערך הערב (שלישי) בבית-חב"ד לדוברי צרפתית בנתניה, ימים ספורים לאחר פיצוץ הגז בעיר, בו נהרגו שלוש בנות שיצאו משיעור תורה בבית-חב"ד.

מנהל בית-חב"ד הרב יעקב מזוז עורר את הקהל להתחזק בשמירת התורה והמצוות והכריז על כתיבת ספר-תורה לעילוי-נשמת הבנות: רבקה דוראי ע"ה רבקה מסהיד ע"ה וסטייסי ברוק ע"ה.

באירוע השתתפו מאות מבני הקהילה הצרפתית הקשורים לרב מזוז. מאז האירוע בשבוע שעבר, נערכו מספר שיעורי התחזקות בקרב בני הקהילה.

"הבנות נהרגו במהלך חלוקת נרות שבת ואנחנו החלטנו להכפיל את כמות הנרות שנחלק החל מהשבוע", אומר הרב מזוז בשיחה עם 'כיכר השבת'. "רבים מבני הקהילה קיבלו על עצמם החלטות טובות ואנחנו בטוחים שמעכשיו נראה רק טוב".

בתוך כך, אתר חב"ד COL מפרסם הערב תמונה אחרונה של ההרוגות ע"ה - משיעור תורה שנערך ביום חמישי שעבר. בתמונה המצורפת, נראה הרב מזוז (עם הגב למצלמה) מוסר את השיעור. משמאלו של הרב מזוז נראית רבקה דוראי ע"ה ושניה מימין נראית רבקה מסהיד ע"ה.

"הן מלאכיות"

בדף שנפתח לזכרן ברשת החברתית פייסבוק, כותבים החברים והחברות בעברית ובצרפתית, דברי הספד רבים.

מכר אחד כתב על הלילה שלא יישכח: "כשאני חושב שאני וחברים חיפשנו אותם כל הלילה, הלכנו לבתי החולים בתקווה למצוא אותם בהשתתפות המשטרה ומד"א, כל הלחץ, משא כבד על הלב, כל הלילה ניסינו למצוא אותם. כאב לי ועדיין כואב לי הלב למה שקרה להן, זה לא היה מגיע להן ולאף אחד אחר".

עוד נכתב: "כל-כך קשה לשמוע זאת, פשוט בלתי נתפס. נערות שנקטפו עוד בטרם בגרותן."

ולסיום, בקשה שכתבה חברה של ההרוגות: "מלאכיות. אין מילה אחרת להגדירכן. למדו סניגוריה על עם ישראל בשמיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר