פיקוד העורף יפרוץ את הטלפון הכשר?

ראש העיר ביתר עילית, מאיר רובנשטיין, מגלה: "פיקוד העורף בוחן פתיחת המכשירים הסלולאריים הכשרים לקבלת הודעות בשעת חירום". הרב רובינשטיין סיפר כי במהלך ביקורו של אלוף פיקוד העורף בעיר ביקש האלוף לבחון את פתיחת המכשירים לציבור החרדי. המהלך ייצא לדרך? כל הפרטים

איטל קציר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

"פיקוד העורף בוחן פתיחת המכשירים הסלולאריים הכשרים לקבלת הודעות בשעת חירום" – כך גילה ראש העיר ביתר עילית, הרב מאיר רובינשטיין בישיבת סיכום תרגיל ´נקודת מפנה 5´ שהתקיים בשבוע שעבר בישראל.

הרב רובינשטיין סיפר כי במהלך ביקורו של אלוף פיקוד העורף בעיר ביקש האלוף לבחון את פתיחת המכשירים לציבור החרדי מאחר וציבור זה אינו ניזון, כידוע, מאמצעי התקשורת הכלליים והמקוונים ויש צורך בשעת חירום לעדכונים בעלי אופי של פיקוח נפש. ראש העיר הביע את נכונותו לקיים פגישות עם הרבנים ולהיוועץ עימם האם לאפשר פתיחת המכשירים.

הרב רובינשטיין שיבח את משתתפי תרגיל ´נקודת מפנה 5´ ומטה ´מל"ח´ בעיר בראשות מנכ"ל העירייה וראש המטה, הרב יהודה גרליץ. מחזיק תיק מל"ח, הרב ישראל פכטר. מרכז מל"ח, תא"ל (במיל) שמואל וויס. מנהל מח´ חירום וביטחון, רענן עמרן. מנהל המוקד, גיא אקריב ומחזיקי תיקי; ההנדסה. התשתיות. שפ"ע. תברואה והגנת הסביבה. רווחה ובריאות שביצעו את התרגיל בצורה היעילה ביותר לשביעות רצון רשות החירום הלאומית – רח"ל. "הוכחתם רצינות ורמת ביצוע ברמה הגבוהה ביותר ויה"ר שלעולם לא נחרוג מרמת תרגיל" – אמר הרב רובינשטיין המכהן גם כיו"ר וועדת מל"ח.

לראשונה נוהל התרגיל ממרכז ההפעלה שבמוקד העירוני בטחוני שבמרכז החירום החדש בעיר. הרב רובינשטיין אמר כי היתרון האיכותי שהושג בשליטה ובדיווחים און ליין הושג הודות לניהול התרגיל מהמוקד המשוכלל מסוגו בישראל. המוקד שזוכה לביקורים תכופים מכל רחבי הארץ בהמלצת ´רח"ל´ ופקע"ר מאובזר במיטב מערכות הקשר הבקרה והאמצעים הויזואליים ומסונכרן עם כל שירותי החירום, צה"ל והמשטרה.

במהלך התרגיל נבחנו תרחישים שונים ובהם; קליטת כ- 10,000 מתפנים מרחבי הארץ, מתוכם 1,950 במתקני פינוי וייתרם במשפחות מארחות. דימוי של נפילת טילים, ל"ע. פגיעה ברשת החשמל, המים ותשתיות נוספות. עקב ה´פגיעות´ תורגל פינוי נפגעים, מוסדות חינוך וציבור. טיפול חירום בתשתיות שנפגעו. מזון ושמיכות למבוגרים ותינוקות. הצבת גנרטורים ומיכלי מים. שירותי רווחה. ועוד. מטה מל"ח הסיב את המתנ"ס העירוני למרכז פינוי, ניהל אותו ותרגל עם עשרות ילדים ומורים פינוי והפעלת הילדים בשעת החירום.

יצוין, כי כבר מיום א´ ניהל מרכז מל"ח בשיתוף מחזיקי התיקים את התרגיל מול רח"ל תוך הזרמת אירועים ותגובות לשאלות מול רח"ל כשהבקרה של מחוז י-ם ישבו במוקד, צפו בעבודה, צפו בעזרים ושיבחו את העבודה. וייס שכיהן כקמב"ץ במפקדת ים המלח וניהל בעבר באופן פעיל מספר חפ"קים בפעילות צבאית אמר כי "הודות לתשתית המצוינת הקיימת במוקד ממנו נוהל התרגיל יישמנו טכנולוגיות דיווח - טבלאות מפות ונתונים, חסרי תקדים במתקנים אזרחיים והתוצאה הייתה ביצוע מושלם ללא כל תקלה".

יתרון איכותי. ראש העיר הרב רובינשטיין עם אלוף פקמז אבי מזרחי בביקור במרכז ההפעלה. צילום יהודה קלמן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר