מה חיפש שגריר קוריאה בישיבה חרדית?

מר יאנג סאם מה שגריר דרום קוריאה בישראל, הרב יעקב אשר ראש עיריית בני-ברק והרה"ג רבי יוסף ברוק, ראש-ישיבת "נתיבות-עולם" - השתתפו בדיון מיוחד שעסק ביסודות התלמוד ומרכזיותו בחיי העם היהודי, וזאת במסגרת סיור שערך השגריר בעיר, כדי לשמוע על התלמוד, המתורגם לאנגלית, שעשרות אחוזים מ-45 מליון תושבי דרום קוריאה מחזיקים אותו בספריית ביתם ונהנים לעסוק בו

ישראל אהרון | כיכר השבת |

מר יאנג סאם מה שגריר דרום קוריאה בישראל, הרב יעקב אשר ראש עיריית בני-ברק והרה"ג רבי יוסף ברוק, ראש-ישיבת "נתיבות-עולם" - השתתפו בדיון מיוחד שעסק ביסודות התלמוד ומרכזיותו בחיי העם היהודי, וזאת במסגרת סיור שערך השגריר בעיר, כדי לשמוע על התלמוד, המתורגם לאנגלית, שעשרות אחוזים מ-45 מליון תושבי דרום קוריאה מחזיקים אותו בספריית ביתם ונהנים לעסוק בו.

הביקור המרתק נפתח בלשכתו של הרב יעקב אשר, ראש העיר שעמד על היות תורת ישראל החלק המרכזי בהצדקת הימצאות עמנו בארצנו, והתורה הינה הקושאן שבה נכתב על היות הארץ ירושה לעם ישראל לדורותיו. ראש העיר הדגיש שידוע לו שהעם בקוריאה מחפש את המיוחד שבחכמת האומה הישראלית, וזו הסיבה שהוא חותר להכיר את התלמוד, כשבנוסף לכך, התלמוד הוא גם ספר החינוך המרכזי של העם היהודי, וידוע לו שבקוריאה מושם דגש ניכר על תחומי החינוך.

מר יאנג סאם מה, השגריר הדרום-קוריאני עמד על הסיבות לרצונו של העם בקוריאה להכיר את התלמוד, וזאת מתוך מחשבה לראות את סוד החכמה של העם היהודי, כשבין היתר, הוא עמד על כך שלמרות היות עם ישראל מהקטנים שבאומות תבל, הרי ש-28% מחתני פרס נובל הינם יהודים. השגריר הדגיש, כי לאחר בדיקה ובירור הגיע העם הקוריאני למסקנה ומצא את מקור החכמה של עם ישראל בלימוד התלמוד.

השגריר אמר, כי אף שתלמוד אינו בגדר לימודי חובה בקוריאה, הרי שהוא נמצא בארון הספרים של חלק גדול מהמשפחות בארץ זו. הוא גם סיפר שהעם הקוריאני מגלה התעניינות רבה בהסטוריה של עם ישראל וכ – 50,000 תיירים מגיעים, מידי שנה, מקוריאה לארץ ישראל, וכיום, גם פועלת טיסה ישירה לארץ. לסיום הוא הוסיף, כי רעייתו רכשה לו מתנה ליום הולדתו את כל כרכי התלמוד. עם השגריר הגיע לביקור גם מר יוסף סרודי, איש עסקים וידידו של השגריר.

מבית העירייה המשיכו ראש העיר והשגריר ומשתתפי הסיור למרכז "להבה", שבו ניתנים חינם שיעורים במחשבים במרכז המופעל במשותף ע"י העירייה ומשרד האוצר. המקום פועל לרשות בתי הספר וכל הכיתות בו נפרדות ולומדים בו בני כל הגילאים ומכל אזורי העיר. את מהות הפרוייקט ודרכי הפעלתו הציגה רו"ח מלי גורדון, חשבת אגף החינוך של העירייה, הממונה גם על פרוייקט זה.

בביה"ח "מעייני הישועה" שבבני-ברק, נפגשו ראש העיר והשגריר עם הנהלת ביה"ח ושמעו סקירה על ההתפתחות המרשימה של המקום, תוספת מחלקות ויחידות ותוספת מיכשור חדשני ויחודי. הרב ד"ר משה רוטשילד, המייסד ונשיא ביה"ח; הרב גרשון לידר, המנכ"ל ופרופ´ מרדכי רביד, המנהל הרפואי הדגישו, כי למרות היות ביה"ח במרכז, שבו נמצאים בתי"ח רבים וידועים. הנהירה אליו גדולה בשל השילוב של רמה רפואית גבוהה, יחס חם ואוהד לכל פונה, עמידה על רפואה בהתאם לכללי ההלכה והקפדה על כל נושאי קדושת החיים.

התרגשות רבה עוררה פגישתו של השגריר, בהיכל ישיבת "נתיבות עולם", עם הרב אריה ויספר, תלמיד הישיבה, שנלחם, לפני עשרות שנים, במלחמת קוריאה וגם זכה למדליה מטעם ממשלת קוריאה.

בישיבה התקיים פאנל נרחב, בו נטלו חלק ראש הישיבה, ראש העיר, השגריר ותלמידים מהישיבה, בהם רופאים ואנשי מדע, שעמדו על הנחלת לימוד התורה בקרב הציבור החרדי, כאשר ילדים גילאי 3 מגיעים מתלמודי-התורה בערבי שבתות עם דפים גדושים בדברי תורה על פרשת השבוע ומציגים אותם בפני הוריהם ששמחים לשאול אותם ולקבל תשובות בשולחן השבת על החומר שנלמד במהלך ימות השבוע.

פרופ´ דורון אורבך, מנהל מעבדות כימיה באוניברסיטת בר-אילן; איש העסקים רמי פלר ומר יואל ברדוגו, יועץ כלכלי לשעה ב"טבע", שלושתם מתלמידי הישיבה, הציגו בפני השגריר את משנת חייהם על לימוד התורה והתלמוד כערך-מרכזי בחיי עם ישראל, בכל עת ובכל מקום, וזהו גם היה הבסיס לכניסתם לעולם התורה וללימוד בישיבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר