הפתעה

ליברמן: "הישיבות והכוללים עושים מהפכה בלתי-תאומן"

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן מפתיע: "אין דבר יותר חשוב מחינוך יהודי. כמי שגדל בחבר העמים, אני צובט את עצמי כל פעם מחדש שאני נוכח במהפכה היהודית המתרחשת בארצות אלו. הישיבות, הכוללים עושים מהפכה בלתי-תאומן". עוד אמר: "אם המדינה לא תהיה יהודית - אין טעם לקיומה" (בארץ)

ישראל אהרן | כיכר השבת |

"אם מדינת ישראל לא תהיה מדינה יהודית - אין טעם לקיומה" - כך התבטא בצהריים (שני) שר החוץ ויו"ר "ישראל ביתנו" אביגדור ליברמן במהלך אירוע הצדעה לחב"ד שנערך בכנסת.

ליברמן הדגיש כי "שרדנו כל השנים כי ידענו לשמור על המורשת והמסורת שלנו". לדבריו, "אין דבר יותר חשוב מחינוך יהודי וכמי שגדל בחבר העמים, אני צובט את עצמי מחדש כל פעם שאני נוכח במהפכה היהודית המתרחשת היום בארצות אלו. הישיבות, הכוללים ובתי הספר עושים מהפכה בלתי-תאומן".

במהלך דבריו התבטא בנוגע לסוגייה הרגישה של העלאת יהודי התפוצות לישראל: "יותר חשוב מסיוע החוץ ומהפעילות הדיפלומטית שלנו - המשימה היא להעלות את כל העם היהודי לארץ. כל היהודים מכל הגלויות".

"הסיירת שלנו"

כנס ההצדעה נערך על-ידי וועדת העלייה והקליטה של הכנסת בשיתוף חבר-הכנסת אברהם מיכאלי מש"ס. "כולנו שליחים של חב"ד", אמר יו"ר הוועדה חבר-הכנסת דני דנון מהליכוד. "המטרה שלנו היא לחבר היום את גופי השלטון, הסוכנות ומשרדי הממשלה לפעילות של חב"ד בעולם".

לדברי דנון, "השליחים הם הסיירת של העם היהודי שהולכים לכל המקומות הקשים. מעכשיו יהיה לכם גיבוי ממלכתי כי אתם השגרירים של העם היהודי. כשאני פועל למען יהודים בחו"ל אני מרגיש כמו שליח של חב"ד".

באירוע השתתפו גם הרב הראשי לרוסיה הרה"ג בערל לאזאר, וכן אנשי העסקים לב לבייב ומיכאל מירלשווילי, התומכים במוסדות החינוך שבמדינות חבר העמים, וכן שר הפנים אלי ישי (ש"ס) סגנית השר גילה גמליאל (הליכוד) וחברי-הכנסת זאב ביילסקי, מרינה סולודקין ויוליה שמאלוב-ברקוביץ (קדימה), יעקב כ"ץ ומיכאל בן-ארי (האיחוד הלאומי), ליה שמטוב (ישראל ביתנו).

קיבוץ גלויות

נדמה כי חב"ד הצליחה לחלץ מראשי המדינה התבטאויות יהודיות. בסוף-השבוע היה זה בערב ההצדעה הרישמי בתל-אביב, שם השתתף ראש-הממשלה בנימין נתניהו. "אנחנו מציינים פה היום שני אירועים גדולים", אמר נתניהו, "אחד זה כמובן החזרה לארץ ישראל של שבט עצום ורב של יהודי מדינות חבר העמים. אני רוצה להגיד לכם שזה היה קיבוץ גלויות שחזו אותו נביאינו והוא שינה את גורלינו. אתם העולים ממדינות חבר העמים, אתם שיניתם את פני מדינת ישראל, אתם חיזקתם אותה, אתם בניתם אותה, אתם מבטיחים את עתידה, את עתידינו ואנחנו גאים בכם.

"והאירוע השני הוא האירוע של המפגש של קהילת מובילי ומנהיגי תנועת חב״ד. פעם היו אומרים שבכל מקום שיש בו יהודי יש חב״ד, היום אני יכול להגיד שיש חב״ד והיהודים עוד לא שם, אבל הם יגיעו. בכל מקום! במדינות חבר העמים ששם היה חושך ואתם הדלקתם את האור בגבורה בלתי רגילה. היום יש מציאות אחרת ואתם עושים שם חיל. אבל אתם הייתם שם במחשך והיום אתם בכל מקום, מהרי ההימלייה ועד הרי הרוקיז, ברוסיה, באמריקה ובאסיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר