שי ניצן מגיב על האשמות נגדו: "הטענות על איפה ואיפה בין ימין לשמאל חסרות שחר"

לאחר מכתבו של שי גפן מנכ"ל ארגון הימין 'ארץ-ישראל שלנו' למשנה לפרקליט המדינה שי ניצן, בו קבל על האיפה ואיפה בין ימין ושמאל על רקע תקיפתה של ח"כ מירי רגב מהליכוד במאהל האהלים בתל-אביב על-ידי פעילי שמאל - החליט ניצן להשיב במכתב חריג ששיגר לגפן. "במכתבך המשתלח והבוטה העלית טענות חסרות שחר", כותב ניצן

מישאל לוי | כיכר השבת |
ניצן (פלאש 90)

לאחר מכתבו של שי גפן מנכ"ל ארגון הימין 'ארץ-ישראל שלנו' למשנה לפרקליט המדינה שי ניצן, בו קבל על האיפה ואיפה בין ימין ושמאל על רקע תקיפתה של ח"כ מירי רגב מהליכוד במאהל האהלים בתל-אביב על-ידי פעילי שמאל - החליט ניצן להשיב במכתב חריג ששיגר לגפן.

במכתב של גפן, הוא כותב לניצן: "מתברר שלתקשורת ולמערכת אכיפת החוק בישראל ישנם נורמות כפולות בין ימין לשמאל ובניגוד למקרים שבהם מותקפים חברי-כנסת ועובדי ציבור מהצד השמאלי, לא פצחה הפעם התקשורת בפסטיבל של גינויים על תקיפת חברת-הכנסת באלימות. הפרקליטות לא הזדעקה להגן על שלטון החוק, המשטרה לא זימנה את השותפים לחקירה, ולמעלה מ-24 שעות מהמקרה והתוקפים עדיין מסתובבים חופשיים".

עוד כתב גפן: "לא ייתכן שנבחרי ציבור יותקפו והפרקליטות שמדברת על נורמות שוויוניות, ובשל כך עצרה רבנים תוך כדי חטיפתם ממכוניותיהם, תשלים עם מעשי אלימות נגד חברי כנסת שאינם נחשבים מהשמאל."כתב שי גפן בהמשך מכתבו לניצן".

מנכ"ל 'ארץ-ישראל שלנו' אף הזכיר לניצן נשכחות: "להזכירך כי בעבר כאשר ח"כ יעל דיין באה לביקור התגרות והתרסה בחברון, וישראל לדרמן לא שלט בזעמו ושפך עליה כוס תה, רעשה התקשורת, וחקרה הפרקליטות, נעצר המתיז ונשפט לשלש שנות מאסר בפועל, ואף נתבע בתביעה אזרחית.

"אנו דורשים דין אחד לכולם, ולדאוג שתוקפי חברת הכנסת רגב ייעצרו מיידית ויובאו למשפט מהיר", חותם גפן את מכתבו.

"מכתב בוטה"

שי ניצן החליט לגפן במכתב ששיגר אליו אתמול (רביעי). "במכתבך המשתלח והבוטה העלית טענות חסרות שחר, לפיהן מערכת אכיפת החוק, לרבות הפרקליטות, נוהגות ביחס של איפה ואיפה בין ימין לשמאל, ומשלימות עם מעשי אלימות נגד חברי כנסת שאינם שייכים לשמאל, דוגמת ח"כ מירי רגב", כותב ניצן.

"אני תמה", כותב ניצן "על אילו עובדות הסתמכת במכתבך, שכן נמסר לי כי לאחר שהתקבלה תלונה בעניין ח"כ מירי רגב, נפתחה חקירת משטרה כמקובל. החלטות האם לפתוח בחקירה אינן מתקבלות על סמך זהות פוליטית, אלא על סמך נסיבות העניין והראיות הקיימות. צר לנו על כך על נוסח פנייתך ,שאינו ראוי".

בתגובה ל'כיכר השבת' אומר שי גפן כי מכתבו של ניצן מעיד על פאניקה אמיתית בפרקליטות ובמחלקה לתפקידים מיוחדים (שהוקמה לטיפול מיוחד בימין), לנוכח אפליית הימין באכיפת החוק מזה שנים רבות. "לא במכתב בוטה נגדנו שי ניצן יפתור את בעיית האפליה הקיימת בפרקליטות", הוא משיב חזרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר