מהפכה בשכירות

ישי הציע לפקח על שכר דירה; שיעור 2% לשנה מערך הדירה

סיעת ש"ס הגישה הצעת חוק לפיה יוטל פיקוח על שכר הדירה בישראל, כך ששכר הדירה לא יעלה על שיעור של 2% לשנה מערך הדירה. "הצעת החוק אמורה להוריד דרמטית את שכר הדירה הנוכחי ותייצב אותו על שיעור הגיוני", אמר יו"ר ש"ס ושר הפנים אלי ישי שמנסה לקדם את החוק בפגרת הקיץ (פוליטי)

ניצן ארליך | כיכר השבת |

סגן ראש-הממשלה ושר הפנים אלי ישי הגיב להפגנה הגדולה שנערכה אמש (מוצאי-שבת) בתל-אביב: "הרפורמות שמוביל ראש-הממשלה הן צעד נכון, חשוב ומתבקש, אך יש לבצע מהלכים נוספים שייצרו פתרון מיידי".

השר ישי מגלה כי "סיעת ש"ס הגישה הצעת חוק לפיה יוטל פיקוח על שכר הדירה בישראל, כך ששכר הדירה לא יעלה על שיעור של 2% לשנה מערך הדירה. הצעת החוק לכשתתקבל, תוריד דרמטית את שכר הדירה הנוכחי ותייצב אותו על שיעור הגיוני".

שר הפנים ביקש מראש-הממשלה להפוך את הצעת החוק להצעת ממשלתית על מנת לקדמה בימי הפגרה.

ככל הנראה ייאמץ ראש-הממשלה את הצעת ישי. "מצוקת הדיור בישראל היא מצוקה אמיתית, והיא לא דבר שמישהו מפברק, היא לא דבר מלאכותי", אמר ראש-הממשלה בשבוע שעבר. "זו בעיה אמיתית וכל אחד, כל מי שעיניו בראשו ואמפתיה בליבו, מבין שזו בעיה. משום שצעירים שמשתכרים, ואפילו משתכרים היטב, ידם אינה משגת לקנות דירה והם נאלצים לגור אצל ההורים, עוד מעט יגורו אצל הסבים, וזה מחסום שהולך ומחריף והוא לא דבר חדש.

"אני זיהיתי את הבעיה הזו עוד לפני שהפכתי לר"מ בפעם השנייה, בעצם זיהיתי אותה כשהייתי שר אוצר וניסיתי לפעול אז בעיקר בתחום של ממ"י, אבל לא עלה בידי לקבל את המוסד הזה כדי לשנות אותו.

"ועכשיו, לפני שהפכתי ר"מ אמרתי – אנחנו חייבים לטפל בדבר הזה, אנחנו מוכרחים להביא לדיור בהישג יד לאזרחי ישראל, אנחנו מוכרחים לפתוח את הפלונטרים של השוק שאינם מספקים מספיק דירות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר