מחפשים תמיכה רבנית?

הרב לאו נפגש עם המוחים: "האחדות מחממת את הלב"

לא להסתה נגד החרדים: ראשי המחאה החברתית התקבלו הבוקר בחמימות ע"י הרב לאו רבה של תל אביב-יפו, שאמר כי המחאה שבתה את ליבו: "זה מחמם את הלב, לראות את האחדות בין הקבוצות השונות שהצטרפו למאבק החברתי המוצדק. אני לא זוכר קשר שכזה בין אזרחי ישראל - שלא בזמן מלחמה" (בארץ)

הרב לאו ונציגי המאהלים. (ישראל כהן כיכר השבת)

במאמץ לרתום מובילי דעה גם מהציבור החרדי, נפגשו הבוקר איציק שמולי, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, דפני ליף ונציגי המאהל - יוזמי ומארגני מחאת האוהלים, עם רבה הראשי של ת"א-יפו הרב ישראל מאיר לאו בלשכתו.

המדובר - ככל הנראה, בחלק מהמאמץ אותו עושים מנהיגי תנועת המחאה, בניסיון למנוע את הפיכת המחאה לפוליטית - כזו המכוונת נגד גורמי ימין ונגד החרדים והמתנחלים, כפי שמנסים אי-אלו גורמים פולטיים ותקשורתיים ללבות.

ראשי המפגינים התקבלה בחמימות ע"י רבה של תל אביב-יפו, שאמר להם כי המחאה האזרחית שבתה את ליבו: "זה ממש מחמם את הלב, לראות את האחדות בין הקבוצות השונות שהצטרפו למאבק החברתי המוצדק. אמר הרב, והוסיף "אני לא זוכר קשר המוני כזה בין אזרחי ישראל - שלא בזמן מלחמה".

הרב עודד את הנציגים להמשיך במאבק אך המליץ להם לשתף פעולה עם המאמץ הממשלתי לפתור את בעיותיהם. "אתם צריכים לשבת יחד עם הוועדה שהקים ראש הממשלה וללבן איתם את הדברים ולנסות להגיע להסכמות ולהבנות. זה לא יהיה קל ופשוט אך צריך לזכור כי גם החומה הסינית התחילה בלבנה אחת", אמר הרב. "בואו נניח את הלבנה הראשונה בצוותא".

לדברי איציק שמולי בפגישה: "המאבק שלנו מונע מתוך אהבה למדינה ומתוך אחריות לאומית. אנחנו לא מבקשים להוריד את הכלכלה על ברכיה אלא להרים את החברה מהריסותיה".

שמולי ביקש את הרב לאו להעביר את המסר לראש הממשלה בנימין נתניהו בדבר הצורך להבהיר את המנדט האמיתי שנתן לוועדת טרכטנברג.

"פרופ' טרכטנברג הוא אדם הגון ומקצועי", אמר שמולי, "אבל אנחנו לא בטוחים באשר למנדט האמיתי שנתן לו ראש הממשלה. הרי רק אתמול אמר שר האוצר בכבודו ובעצמו כי מדובר בפתרון שיסתכם במילארדים בודדים. זה לא שינוי בסדרי העדיפויות שעליהם מדבר טרכטנברג".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר