מפיקים לקחים: מוקדי סיוע של זק"א שימנעו הרוגים

במהלך תקופת בין הזמנים מבקשים אלפי בחורים ומשפחותיהם לנצל את התקופה על מנת לצאת אל חיק הטבע, לנפוש ולטייל בארץ ישראל, על הטבע שבה וערכי המורשת הרבים שבה. לצערנו, הניסיון המר מלמד כי במקרים רבים יוצאים האנשים לטיול ללא היערכות נכונה והם אינם מקפידים על כללי הבטיחות. שיתוף הפעולה בין ארגון זק"א ורשות הטבע והגנים ינסה לשים קץ לתופעה

ישראל אהרן | כיכר השבת |

במהלך תקופת בין הזמנים מבקשים אלפי בחורים ומשפחותיהם לנצל את התקופה על מנת לצאת אל חיק הטבע, לנפוש ולטייל בארץ ישראל, על הטבע שבה וערכי המורשת הרבים שבה. לצערנו, הניסיון המר מלמד כי במקרים רבים יוצאים האנשים לטיול ללא היערכות נכונה והם אינם מקפידים על כללי הבטיחות, אשר נועדו להגן על חייהם על מנת שישובו למשפחותיהם וללימודים בשלום.

שיתוף הפעולה בין ארגון זק"א ורשות הטבע והגנים ינסה לשים קץ לתופעה ולפגיעות המיותרות, אשר לעיתים מגיעות גם לפגיעות בנפש.

במסגרת פרויקט מיוחד "תחזירנו לשלום" יפעלו זק"א ורשות הטבע הגנים בתקופת בין הזמנים במוקדי מידע והדרכה בשטח, מודעות עם כללי הבטיחות בעיתון בקהילה ובחלוקת חוברות מסלולים ומידע, ובהם הוראות בטיחות לטיולים, מתכנון הטיול, דרך ההליכה במסלול ועד לחזרה הביתה - בשלום.

ירון בן נון, הממונה על הבטיחות ברשות הטבע והגנים: "מידי שנה אנו נתקלים בתקופה זו בעשרות מקרים של מטיילים שנזקקים לעזרה, בין אם מדובר באיבוד דרך, התייבשות ואף צורך בחילוץ רפואי. מרבית האוכלוסייה אינה מורגלת בטיולים והרצון לנצל את החופשה, מבורך ככל שיהיה, מוביל לעיתים לפזיזות. ניתן לטייל בלי להסתכן, אם רק מקפידים על כמה כללים פשוטים",

יהודה משי זהב, יו"ר זק"א: "מתנדבי זק"א הם אלו שמטפלים במקרים הקשים של נפגעים מחוסר מודעות ושמירת כללי הבטיחות, לכן אנו משלבים כוחות של ארגון זק"א ורשות הטבע והגנים במסגרת פרויקט 'תחזירנו לשלום' .

"הפקנו חוברת מסלולים מיוחדת הכוללת מסלולי טיולים המתאמת למגזר החרדי ומשלבת את הוראות למטיילים, החל מתכנון נכון של הטיול, דרך כללי ההתנהגות במהלך המסלול עצמו ועד הנסיעה חזרה הביתה, לצד הנחיות לשעת חירום ובמקרים של פציעה מכל סוג שהיא- מנקע בקרסול ועד למקרים של התייבשות ומכת חום. בנוסף להוראות הבטיחות מופיעים על דפי המידע טלפונים לשעת חירום וכמובן- תפילת הדרך. החוברות עם המידע יופצו בעשרות אלפי עותקים בכל תחנות המידע של רשות הטבע והגנים, בהדרכות לתלמידי הישיבות, בשמורות הטבע ובגנים הלאומיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר