יו"ר ועדת הפנים אמנון כהן: לא יהיו מחטפים בחוק התכנון והבנייה, הכל יהיה גלוי"

לאור החלטת ועדת הפנים והגנת הסביבה, לפיה רפורמת התכנון והבנייה לא תעבור בלא שתכלול מענה לסוגיית הדיור בר השגה, הציג משרד המשפטים בדיון הוועדה היום מתווה לרגולציה לדיור בר השגה, על ידי רכישה או השכרה. "לא יהיו מחטפים בחוק התכנון והבנייה, הכל יהיה גלוי", הבטיח יו"ר ועדת הפנים אמנון כהן

ניצן ארליך | כיכר השבת |
ח"כ כהן (פלאש 90)

לאור החלטת ועדת הפנים והגנת הסביבה, לפיה רפורמת התכנון והבנייה לא תעבור בלא שתכלול מענה לסוגיית הדיור בר השגה, הציג משרד המשפטים בדיון הוועדה היום מתווה לרגולציה לדיור בר השגה, על ידי רכישה או השכרה.

ההצעה הינה ראשונית ועדיין אינה מתואמת מול כל משרדי הממשלה. ההצעה כוללת הגבלות שיבטיחו שמה שיוקצה לזכאים יישאר לזכאים למשך לפחות 10-15 שנה ולא יועבר לגורמים אחרים.

דיור בר השגה יכלול דירות קטנות של כ-75 מ"ר, ייקבע אחוז מסוים של מתחם מגורים שייועד להשכרה בלבד. השכרה בהישג יד לזכאים תהיה במחיר מפוקח. במתחם בו יוקצו דירות לדיור בר השגה יקבל היזם תוספת זכויות בנייה. התקנות יגדירו תמהיל של סוגי דיור. לא תתאפשר האחדת דירות בדיור בר השגה.

"לא יהיו מחטפים בחוק התכנון והבנייה, הכל יהיה גלוי", הבטיח יו"ר ועדת הפנים אמנון כהן בדיון על הצעת חוק התכנון והבנייה, "כל הגופים המעוניינים יוכלו לקבל את נוסח החוק הסופי על כל סעיפיו".

הוועדה דנה היום על רישוי בדרך מקוצרת, פטור והליכי ערר.

שמאי אסיף, יועץ למשרד ראש הממשלה אמר: "יש קונצנזוס רחב שצריך לקצר את הזמן שלוקח היום להוציא היתרי בנייה. החקיקה מנסה להגיע ל-90 יום להליך רגיל ו-45 יום לרישוי בדרך מקוצרת. החקיקה גם מפרקת לזמני ביניים מפורטים, על מנת לוודא שיעמדו בלוחות הזמנים. נכון שיש ביקורת והשגות על לוחות הזמנים האלה, לכן לקחנו חמש שנים על מנת לבחון את לוחות הזמנים וללמוד איפה יש באגים".

"האם יעדכנו וישדרגו גם את הטכנולוגיה ומצב המחשוב על מנת שהוועדות תוכלנה להתמודד עם לוחות הזמנים החדשים?" שאל יו"ר הוועדה אמנון כהן.

"ברור שצריך מהפכה רבתי בנושא", השיב אסיף, "היום כבר יש פיילוט. יודעים מה צריך מבחינת מחשוב וכח אדם. יש גם החלטת ממשלה שמגבה את הצעת החוק בתקציב. השאלה עדיין למי יתנו תקציב? האם עיריית תל אביב צריכה לקבל תקציב?"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר