ביקורת בקיבוץ: "בטלו הקבורה החילונית"

אורי הייטנר, חבר קיבוץ ודובר לשעבר של ועד יישובי הגולן מותח ביקורת על עלויות הקבורה החילונית שנהוגה בקיבוצים. לדבריו, דווקא בימים של מחאה חברתית, אשר הוא שותף לה במאהל בקריית שמונה, צריך לזכור כי התיקון אינו רק ממשלתי "העוול החברתי והחזירות אינם מדיניות ממשלתית בלבד, אלא הם התרבות של החברה הישראלית"

שושי הלר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

כמה עולה קבורה חילונית בקיבוץ? 45 אלף שקלים, כך עולה ממאמר עם ביקורת עצמית נוקבת שכתב אורי הייטנר, חבר קיבוץ ודובר לשעבר של וועד יישובי הגולן. לפני כחודש הוא כתב על "שיטת מצליח" במחירים המופקעים של השכרת חדרים לסטודנטים בקיבוצים, וכעת הוא אומר "הקבורה החילונית – חזירות קיבוצית בוטה"

אורי הייטנר, חבר קיבוץ אורטל שברמת הגולן, ודובר וועד יישובי הגולן לאורך שנים, כיום כותב טורים ומאמרים בעתונים ואתרים שונים, שובר את השתיקה סביב הקבורה החילונית בקיבוץ.

הקבורה החילונית - חזירות קיבוצית בוטה, היא כותרתו של מאמר שכתב הייטנר בסוף השבוע האחרון באתר YNET. הייטנר מבקש מחברי הקיבוצים לעשות חשבון נפש בנושא הקבורה החילונית בבתי העלמין של הקיבוצים, עליה גובים סכום אסטרונומי.

הייטנר אינו דורש מהקיבוצים לבטל את הקבורה החילונית, אך מציין כי "הקיבוץ, הנהנה מרווחי המוות, נפגש עם המשפחה - שמסיבות אידיאולוגיות רוצה קבורה חילונית - בשעתה הקשה ביותר, שעה שהיא מתאבלת על יקירה, כשאין לה אלטרנטיבות ויכולתה להתנגד שואפת לאפס, דורש ממנה סכום אסטרונומי ומרוויח על מצוקתה רווח נקי של אלפי אחוזים. ואיך תיקרא תופעה זו, אם לא חזירות?"

והוא משיב: "היא חזירות. לכאורה, אלה כללי ההיצע והביקוש. כל עוד יש מספיק אנשים המוכנים לשלם את הסכום, הסכום מוצדק, מה גם שיש לבר-מינן אלטרנטיבה זולה הרבה יותר, בדמות "חברה קדישא".

לדבריו, דווקא בימים של מחאה חברתית, אשר הוא שותף לה במאהל בקריית שמונה, צריך לזכור כי התיקון אינו רק ממשלתי "העוול החברתי והחזירות אינם מדיניות ממשלתית בלבד, אלא הם התרבות של החברה הישראלית כולה."

והוא מסיים ואומר "החזירות מתחילה בבית, וגם התיקון - ראוי שיתחיל מבית. כאשר אנו תובעים שינוי ערכי במדינה, עלינו לפשפש בראש ובראשונה במעשינו, ולתקן אותם. אם נתחיל במחירי הקבורה, זו תהיה התחלה יפה."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר