חוות דעת: "אשר דהן אינו מבחין בין טוב לרע"

נצחון למשטרה: בית המשפט הורה על בדיקה נוספת לאשר דהאן, רוצחו של הבבא אלעזר, כדי לקבוע את כשירותו. על פי חוות הדעת שכתבה הפסיכיאטרית ד"ר עדינה נעון ואשר מתפרסמת כאן לראשונה, אשר דהאן אינו כשיר לעמוד לדין: "מדובר בחולה נפש סובל ממחלה פסיכוטית סכיזופרניה פארנואידית"

אלי ג'אן | כיכר השבת |
אשר דהן. יועמד לדין? (בועז בן ארי)

בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל היום את ערעור המשטרה והורה כי אשר דהאן החשוד ברצח רבי אלעזר אבוחצירה זצוק"ל, יעבור בדיקה פסיכיאטרית נוספת. הבדיקה אותה יעבור דהאן תתקיים בפני פאנל רופאים – פסיכיאטרים מומחים, כדי לוודאו שההחלטה תהיה מקצועית ורחבה ככל האפשר.

על פי חוות הדעת שכתבה הפסיכיאטרית ד"ר עדינה נעון ואשר מתפרסמת כאן לראשונה, אשר דהאן אינו כשיר לעמוד לדין: "מדובר בחולה נפש סובל ממחלה פסיכוטית סכיזופרניה פארנואידית. אינו מבדיל בין טוב לרע בעת המעשה המיוחס לו, וגם כעת. אינו יכול לקחת חלק בהליכים משפטיים ולהגן על ענייניו. זקוק להמשך אשפוז במחלקה לביטחון מרבי".

עו"ד קטי צווטקוב, שמייצגת את דהאן מטעם הסנגוריה הציבורית טענה כי לא ניתן להעבירו בדיקת כשירות נוספת זאת בשל העובדה שלא הוגש נגדו כתב אישום.

המשטרה טענה לעומת זאת, כי דהאן תכנן את הרצח בקור רוח ושיקול דעת, הוא יודע להבחין בין טוב לרע וממצאים אלו לא מתיישבים עם חוות הדעת של הפסיכיאטרית.

שופטת בית המשפט השלום באר שבע, צילה צפת, החליטה כי מאחר וגם ההגנה לא התנגדה בעבר לבדיקת שפיותו של דהאן: "לא מצאתי מניעה להורות על קיומה של בדיקה חוזרת בפני פאנל רופאים בגבולות המותרים".

השופטת צפת הודיעה כי דהאן יעבור בדיקת כשירות נוספת, הפעם בפני פאנל רופאים שיחליט באופן וודאי האם הוא כשיר לעמוד לדין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר