ישי עונה לדרעי: "אני פועל לשינוי שיטת השלטון"

"אין אפשרות לנהל את מדינת ישראל עם כל קשייה עם השיטה הקיימת", אמר לפני מספר ימים יו"ר ש"ס לשעבר אריה דרעי, וקרא לשינוי שיטת הממשל בישראל • "אני פועל לשינוי שיטת השלטון, באמצעות העברת הסמכויות מהפקידות לשרים ולנבחרי הציבור", מיהר היום להגיב יו"ר ש"ס, שר הפנים אלי ישי

חיים שקדי | כיכר השבת |
דרעי וישי (פלאש 90)
דרעי קורא, ישי רץ ליישם: יו"ר ש"ס לשעבר, אריה דרעי, נשא בשבוע שעבר דברים בכנס 'כלכליסט', וקרא, שלא בפעם הראשונה, לשינוי שיטת הממשל בישראל.

"אין אפשרות לנהל את מדינת ישראל עם כל קשיי עם השיטה הקיימת", אמר דרעי מעל הבמה המכובדת. "הכי קל לתקוף את ראש הממשלה ולהגיד שהוא לא מושל. תהיה ראש ממשלה הכי מוכשר שיש, בשיטה הקיימת שבה ממונים שרים על פי מפתח קואליציוני, שבה יש ריבוי מפלגות ואחוז חסימה נמוך - זה בלתי אפשרי, ודאי לא כדי להתמודד עם הבעיות הרות הגורל שעמן מתמודדת כיום ישראל".

היום, מגיעה ההסכמה הש"סית לדברים: יו"ר ש"ס הנוכחי, שר הפנים אלי ישי, מתח ביקורת על הסמכויות המופקדות בידי הפקידים, וקרא להעבירם לשרים, בכך, הטעים, יהיה שינוי השלטון האמיתי.

השר אלי ישי, נשא את הדברים בטקס הענקת פרס לרשויות המקומיות על ניהול תקין, בו השתתפו גם שר האוצר יובל שטייניץ וסגנו חבר-הכנסת יצחק כהן.

"לא יתכן שממשלה צריכה להכריע בגורל כל מתנ"ס ולא ניתן להעביר כספים לצורך הפעלת מתנ"ס בקרית שמונה בשל נהלים וקריטריונים שנקבעים על ידי הפקידות", אמר השר ישי.

לדבריו, "אני פועל לשינוי שיטת הממשל באמצעות העברת הסמכויות מהפקידות לשרים ולנבחרי הציבור, אשר יתנו את הדין בפני הבוחרים, שישפטו האם הם פעלו באופן שוויוני וראוי ובהגינות".
לפניות לכתב: chaim@kikar.net

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר