מועצת עיריית ירושלים אישרה:

החנויות בשכונות יסגרו ב-11; בהוראת הגר"ע - ש"ס נמנעה

אחרי שנים של מאבק, אישרה הערב מועצת עיריית ירושלים את הצעת החוק האוסרת את פתיחת החנויות בשכונות החרדיות אחרי 11 בלילה ● בהוראת הגר"ע - נציגי ש"ס נמנעו בהצבעה ● פינדרוס בתגובה: "אני מופתע, הרב משה צדקה ביקש ממני לפעול למען החוק" ● בעלי העסקים: נעתור לבג"ץ (בארץ)

יוסי פוקס | כיכר השבת |
עיריית ירושלים (פלאש 90)

סוף פסוק: אחרי מאבק של שנים, אושר הערב במועצת עיריית ירושלים, חוק העזר עירוני של יוסי דייטש, האוסר על פתיחת חנויות בשכונות החרדיות אחרי השעה 11 בלילה.

אלא שהפתעת הערב הייתה תנועת ש"ס: רגע לפני תחילת ההצבעה, קמו חברי מועצת העיר מטעם ש"ס, יצאו מאולם הישיבות העירוני, ונמנעו מלהשתתף בהצבעה, זאת למרות שהיה נראה בכל התקופה, כי עמדת ש"ס הינה בעד החוק.

הסיבה להימנעות, כפי שאנו חושפים כאן לראשונה, היתה הוראתו של מרן הגר"ע יוסף, אליו פנה בימים האחרונים אלי שמחיוף יו"ר סיעת ש"ס בעיריית ירושלים, להתייעץ בנושא, וכאמור - התשובה שקיבל, הייתה כי יש להימנע.

יש לציין, כי גם מספר חברי מועצה חרדים נוספים נעדרו מההצבעה, בהם הרב יעקב הלפרין, הרב שלמה רוזנשטיין והרב קלרמן, אולם בשיחה שקיימנו עימהם לאחר הישיבה, אמרו השלושה, כי לא השתתפו מסיבות אישיות, וכי לא הצליחו להגיע לישיבה, למרות היותם תומכים בחוק.

יו"ר סיעת ש"ס בעירייה הרב אלי שמחיוף אמר ל'כיכר השבת' בצאתו מהישיבה: "לאחר התלבטות ארוכה מאוד בסוגיית החוק, הגענו להבנה, כי ההחלטה היא בהיבט הרוחני של תלמידי הישיבה - האם לרכוש מאפים לאחר חצות סמוך לישיבה או לרדת למרכז העיר.

"העליתי התלבטות זו לפני רבני השכונות, ולאחר התייעצות עם מרן הראש"צ רבנו עובדיה יוסף הוחלט להימנע מההצבעה, ובפרט שמאזן הקולות הראה שבכל מצב החוק היה עובר - גם ללא ההצבעות שלנו".

סגן ראש העיר יצחק פינדרוס אומר ל'כיכר השבת': "אני מאוד מתפלא שאני שומע את זה רק לאחר ההצבעה. הגאון הרב משה צדקה קרא לי יחד עם רבנים נוספים וביקש מאיתנו לפעול למען החוק וזה מה שעשינו, ואני גם שמח שזה מה שעשינו".

סגן ראש היר יוסי דייטש אומר: "אני חושב שהחוק בא להטיב עם תושבי ירושלים, סגירת בתי אוכל בשעה 12 בלילה זהו האיזון הנכון בין התושבים לבין הסוחרים, אני בטוח שבסופו של דבר גם הקומץ של הסוחרים שנאבקים בחוק יבואו בסופו של דבר ויודו לנו על החוק הזה".

כך או כך, בעלי העסקים באזורים החרדים, אלו העשויים להיפגע מהחוק החדש, כבר הודיעו, כי יגישו עתירה מנהלית במטרה להפיל את החוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר