ערב יום הכיפורים תשע"ב

ארגון חרדי מכריז מלחמה על מנהג כפרות: "זו התעללות"

ארגון בשם "חמלה" - חרדים מתנדבים למען חיות - מפרסם הסתייגות ממנהג הכפרות על תרנגולים ● יהודה שיין, פעיל בארגון, אמר: "לא ייתכן שיהודים יראי שמיים ישתפו פעולה עם כל מיני 'מאכערים' שמביאים את התרנגולות תוך הרעבה והתעללות" ● השבוע: קמפיין נגד המנהג (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
כפרות (פלאש 90)

בכל שנה סמוך ליום כיפור מתעורר מחדש המאבק נגד קיום מנהג הכפרות בתרנגולים. בדרך כלל מנהלת את המאבק עמותת "אנונימוס", אולם השנה, במפתיע, מצטרף אליה ארגון חרדי למהדרין.

אתר ynet מדווח כי ארגון בשם "חמלה" - חרדים מתנדבים למען חיות - מפרסם הסתייגות מן המנהג המסורתי.

יהודה שיין, פעיל בארגון, אמר: "לא ייתכן שיהודים יראי שמיים ישתפו פעולה עם כל מיני 'מאכערים' שמביאים את התרנגולות תוך הרעבה והתעללות. החיות הללו נמצאות שעות רבות בצפיפות נוראה, מבלי שיהיה להם תנאים מינמאליים".

שיין מספר כי באופן אישי, הוא עורך את מנהג הכפרות באמצעות כסף. "עדיף לעשות זאת בצורה הזו", הוא אומר.

וכך, ימים אחדים לפני יום הכיפורים, מקבלים הארגונים הנאבקים במנהג רב השנים גיבוי מפתיע מארגון חרדי.

הפעילות של הארגונים הללו מתמקדת בריכוזים חרדיים וסמוך לבתי כנסת ולמוסדות דת. מודעות מופצות ובהן קריאה לחוס על בעלי החיים. איסור צער בעלי חיים מקבל ביטוי נרחב בקמפיין הזה.

בארגונים מסבירים כי העופות מוחזקים בתת תנאים, כאשר הצרכים הבסיסיים נשללים מהם, ובסופו של תהליך מייגע הם מובלים לשחיטה.

יש לציין כי בישראל פועלת עמותה חרדית בשם "חמלה". בעקבות הפרסומים הגיבו בעמותה: "הזדעזענו לקרוא שיש מי שעושה שימוש בשם עמותת חמלה לצאת נגד הכפרות.

"עמותת חמלה מתעסקת שנים בהצלת בנות ישראל ומחזיקה את מעון הבית החם של הרבנית ברנס, שם משוקמות בנות ונערות שהיו בסכנת שמד. אין ולא היה לנו פעיל בשם יהודה שיין, ואין לנו שום קשר לארגון שלו, אנו דורשים ממנו להפסיק ולשאת את השם חמלה לשווא ולא, נתבע אותו על שימוש מזיק בשם העמותה שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר