בלעדי ל'כיכר השבת'

נהג '405': "שהקב"ה ישתק המחבלים, שלא יוכלו לפגוע"

22 שנה אחרי שהמחבל שדרדר את קו 405 ורצח 16 יהודים - נידון ל-16 מאסרי עולם, הוא ישוחרר מחרתיים, במסגרת 'עסקת שליט' ● 'כיכר השבת' איתר את הנהג של האוטובוס המפורסם, משה מלול, אברך כולל ועורך-דין ● בראיון, הוא מדבר על הפיגוע והעסקה: "השב"כ אמר שהם יחזרו לפגע. הדברים ברורים" (בארץ)

הנהג על רקע 'אוטובוס 405' (צילומים: כיכר השבת, פלאש 90)

אתר אינטרנט המזוהה עם החמאס פרסם אתמול את שמות המחבלים שישוחררו ב"עסקת שליט". בין הרוצחים נמצא שמו של המחבל עבד אל ראהדי ענאס שדרדר את אוטובוס "אגד", קו 405 המפורסם, בשנת תשמ"ט (1989 למניינם).

כזכור, במהלך הנסיעה של האוטובוס שיצא מתל-אביב לירושלים - התנפל המחבל על הנהג ומשך בחוזקה את ההגה ימינה לעבר התהום. הנהג, משה אלול נכשל בניסיונותיו לייצב את האוטובוס.

כעבור דקות של היאבקות, האוטובוס הדרדר לתהום, בעומק של כמה עשרות מטרים. הוא החל לבעור וחלק מנוסעיו נשרפו חיים בעודם באוטובוס. בפיגוע המחריד נרצחו 16 יהודים ועוד 27 נפצעו, חלקם בדרגות קשות. המחבל שנשאר בחיים נלכד ונידון ל-16 שנות מאסרי עולם.

הטבח:
"דמות התקרבה"

הבוקר, יותר מעשרים שנה אחרי הטבח, 'כיכר השבת' איתר את נהג האוטובוס. אלול, הספיק לעשות מאז כברת דרך ארוכה: הוא חזר בתשובה והפך לאחד האברכים החשובים בעיר רחובות, כל זאת לצד היותו עורך-דין נכבד.

עכשיו, אחרי פרסום הודעת החמאס, הוא מדבר על היום השחור ומביע את דעתו באשר לשחרור המחבל המתועב - אחד מתוך 1,000 אסירים, שישוחררו תמורת חייל אחד, גלעד שליט.

על יום הטבח, היום שנצרב בתודעת מדינת ישראל, מספר מלול: "כבר בתחנה בתל-אביב זיהתי את המחבל שעלה לאוטובוס. הוא ישב מאחור, והיו כמה נוסעים שחששו לעלות לאוטובוס שלי. הם שאלו אותי אם בכלל כדאי לעלות לאוטובוס שלי.

"כשהגענו ליד טלסטון, הבחנתי בדמות שמתקרבת אליי. בהתחלה חשבתי שמדובר בנוסע תמים שרוצה לרדת בגוש-עציון, אבל לפתע הוא אחז בהגה שלי וסובב אותו ימינה. עד שהבנתי מה קורה - כבר שני גלגלים היו באוויר על גדר ההפרדה.

"כשהמחבל ראה שהאוטובוס לא מתדרדר לוואדי, הוא נתלה עם שתי הרגליים שלו על קידמת האוטבוס ודחף בכח את ההגה עד שיצר תנופה. מיד לאחר-מכן הוא משך את ההגה ימינה לתאום, ובשלב זה גם הצליח לגבור עליי. ניסתי להשתלט על האוטובוס, אבל כבר לא היה ניתן. אני זוכר איך הנוסעים שלי נפלו בתוך האוטובוס".

מלול ממשיך ומשחזר את הרגעים הדרמטיים: "אחרי מאה מטר, האוטובוס הגיע לתהום כשהוא שוכב על הגב. כמה שניות לאחר-מכן, התעוררתי מהמכה וראיתי את כל הגופות והפצועים מוטלים על הקרקע. כל האוטבוס בער. לקח לי זמן להבין שאני נפגע טרור. עד היום יש פצועים מהפיגוע שסובלים ונשארו נכים. זה למעשה היה הפיגוע הגדול והראשון שמדינת ישראל ידעה באינתיפאדה הראשונה".

התשובה:
"התפילין נשמרו"

בראיון המרתק - שתוכנו מתפרסם במלואו בכתבת הוידאו הבלעדית של 'כיכר השבת - מספר מלול על חזרתו בתשובה. בין-היתר, הוא מגלה את הסיבה להתקרבות הרצינית לדת.

"כשאספו את החפצים אחרי הפיגוע, מצאו תפילין בתוך תיק ולא ידעו למי הם שייכות. כשחיפשו בתיק התפילין, גילו את המקרפון של 'אגד' ואז הבינו שזה שייך איי. למרות החום של האש בפיגוע, התפילין לא נפגמו וכל האותיות נשארו שלמות".

עסקת שליט:
"שהקב"ה ישתק המחבלים"

על עסקת שליט המעוררת מחלוקת, אומר מלול: "שהקב"ה ישתק את כל המחבלים שמשתחררים שלא יוכלו לפגע שוב. אם השב"כ, שזה המוסד שהממשלה סומכת עליו הכי הרבה, אומר שהמחבלים יחזרו לפגע, הדברים ברורים ולא צריך להוסיף. מדובר בהחלטה קשה".

אסירים יהודים:
"נחמא פורתא"

על חשיפת 'כיכר השבת' על דרישת ש"ס לשחרר את האסירים היהודיים, במסגרת 'עסקת שליט', אומר מלול: "אני מאוד מקווה שאם הגזרה הקשה הזאת, לפחות נוכל גם אנחנו לשחרר יהודים שיושבים בכלא ומסרו את נפשם למען ביטחון עם ישראל".

באדיבות 'שופר ניוז. צילום: נחום

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר