פרסום ראשון: מסתמן סוף למאבק חרדים-חילונים ברמות

חשיפה: לאחר מאבק של חודשים ארוכים, עיריית ירושלים תצביע מחר על בחירות לשני מנהלים חרדים בשכונת רמות בירושלים. כזכור, בחודשים האחרונים שכונת רמות בירושלים סערה בעקבות מאבק בין החרדים לחילונים על שליטה במנהל השכונתי. שיאו של המאבק היה עם הצתת בית-כנסת 'חניכי הישיבות'

ישי כהן | כיכר השבת |
תנאים. פינדרוס (פלאש 90)

לאחר מאבק של חודשים ארוכים, עיריית ירושלים תצביע מחר (רביעי) על בחירות לשני מנהלים חרדים בשכונת רמות בירושלים.

כזכור, בחודשים האחרונים שכונת רמות בירושלים סערה בעקבות מאבק בין החרדים לחילונים על שליטה במנהל השכונתי. שיאו של המאבק היה עם הצתת בית-כנסת 'חניכי הישיבות'.

בשבועות האחרונים מתנהל משא ומתן בין ראש-העיר ניר ברקת לחברי המועצה החרדים. הצדדים הגיעו לסיכום בראשי פרקים, כאשר ההסכם העיקרי הוא שיהיו שני מנהלים - אך מעל השניים תהיה 'ועדת היגוי' שתפקח על המנהלים בשכונה, והיא זאת שתקבע את גובה התקציבים. כאמור, ביום חמישי, עיריית ירושלים תאשר את קיום הבחירות לשני המנהלים.

ל'כיכר השבת' נודע כי בנציגות החרדית בירושלים קיימים חילוקי דעות באשר להסכם.

גורם חרדי בעירייה אומר ל'כיכר השבת': "ראש-העיר ברקת ניצח את הנציגים החרדים. בהצגת ההחלטה לישיבת המועצה לא מוצג שום סעיף מדרישות הציבור החרדי - לא המבנים שהחרדים משלמים שכירות לחילונים (כאשר החרדים הם הרוב) ולא נושא התכנון. החרדים כשלו".

כמו-כן יצחק פינדרוס הודיע כי הוא לא יתמוך בהצעת ההחלטה כפי שהוגשה למועצת העיר והוא מתנה את הסכמתו לתמוך רק באם ההחלטה תכלול את התנאים שבעמדת יהדות התורה, כפי שהעוברה לראש-העיר.

בין-היתר, שהתכנון יהיה תחת הסכם משותף בין החרדים לחילונים ושהחרדים יפסיקו לשלם לחילונים על המבנים הציבוריים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר