ראש המוסד לשעבר מגיב

אפרים הלוי על גפני: "אם ירצו להעמיד אותי לדין - שיעמידו"

אחרי שהתבטא נגד המגזר החרדי וכינה אותו "איום קיומי", ראש המוסד לשעבר, אפרים הלוי, אינו חושש מהאפשרות שיועמד לדין על הסתה: "יש נוהל בעניין הזה, אחקר על-ידי המשטרה. ואם ירצו להעמיד אותי לדין - יעמידו", כך הגיב היום. ויש לו גם מסר לשר אטיאס (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |

"אם ירצו אותי להעמיד לדין, יש נוהל בעניין הזה, אני מניח שאחקר על-ידי המשטרה. ואם ירצו להעמיד אותי לדין - יעמידו אותי לדין" - כך הגיב הערב ראש המוסד לשעבר, אפרים הלוי, לסערה שפרצה בעקבות דברים חמורים שהתבטא נגד המגזר החרדי.

בראיון לערוץ 2 הוא הגיב את הסערה סביב דבריו "תגובת יתר".

כזכור, בסוף-השבוע התבטא הלוי בכינוס של עמותת בוגרי הפנימיות הצבאיות. "התחנכתי בבני עקיבא. הכרתי דת ואמונה של מאור פנים. הקיצוניות החרדית מחשיכה את חיינו. כשהייתי בבני עקיבא היו בנים ובנות. האם לא היינו דתיים? האם הרבנים של אז לא היו דתיים? הרב גורן ידע שיש להקות צבאיות מעורבות, האם הוא אסר על כך?

"מה קרה לנו? האם הרבנים הקודמים לא קיימו מצוות על פי ההלכה? האם תנועת בני עקיבא המסורתית הייתה מופקרת? הסכנה האמיתית הקיומית על ישראל באה מבפנים, ההקצנה, ההתחרדות, ההחמרה הזאת היא הסכנה הקיומית על ישראל יותר מאחמדינג'אד".

דברי ההסתה החמורים הללו גררו גינויים מפיהם של חברי-כנסת, ושר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס כינה אותם "הסתה מזעזעת".

"אני מקווה שגם השר אטיאס וגם חבר-הכנסת גפני, יפנו את המאמץ שלהם ואת המרץ שלהם להסיר את המחיצות מפני מאות אלפי ישראלים שאין להם מעמד אישי במדינת ישראל", אומר הלוי לנוכח הדברים. "חייבים למצוא את הדרך להכניס אותם לתוך המסגרת, שהם יהיו בצד הזה של הגדר ולא בצד השני".

עוד הוסיף הלוי: "אנחנו נכנסים לתקופה מאוד קשה, ואחד הדברים החיונים בזמן הזה זו האחדות של עם ישראל. נושאים כמו בעיית הגיור, מעמד הנשים בצבא, אלה דברים מפלגים".

(צפו בוידאו, באדיבות חדשות 2)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר