כן ירבה וכן יפרוץ

בעיריית הרצליה מוטרדים: בני נוער מתחילים לחזור בתשובה

מה מטריד את עיריית הרצליה? בימים האחרונים נערך דיון חריג, בחסות העירייה, בתופעת החזרה בתשובה בקרב בני נוער בעיר. למרות שהדיון הוקדש נגד החזרה בתשובה, בעירייה ניסו להסביר שמדובר גם בדיון נגד ה"כתות". במהלך הדיון הוצגו נתונים, לפיהם הרצליה משמשת "יעד למחזירים בתשובה" (בארץ)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

מה מטריד את עיריית הרצליה? בימים האחרונים נערך דיון חריג בסינמטק הרצליה. ועד ההורים העירוני, בחסות ראש העירייה, יעל גרמן, נפגש לדון בתופעת החזרה בתשובה בקרב בני נוער בעיר.

למפגש הגיעו מעט הורים, דיווח אתר מיינט, אך הנוכחות המעטה יחסית לא העיבה על הפורום שהתקיים בהשתתפות ראש העירייה, יעל גרמן, וסגניתה טובה רפאל, במסגרתו שיתפו הורים במצוקתם וסיפרו על ילדיהם שעזבו את הבית לטובת ישיבה דתית.

למרות שהערב הוקדש נגד החזרה בתשובה, בעירייה ניסו להסביר שמדובר גם בדיון נגד ה"כתות".

במהלך הדיון הוצגו נתונים, לפיהם הרצליה משמשת "יעד למחזירים בתשובה". על-פי הנתונים, בהרצליה כ-19 בני נוער התנתקו ממשפחותיהם ועברו לישיבות סגורות.

פסיכולוגים שונים נתנו להורים טיפים להתמודדות עם התופעה "המסוכנת" של חזרה בתשובה. וועד ההורים המליץ ליישם את המלצות הדוח שנכתב בנושא, ובו מוצע להפעיל סדנאות בנושא כתות לבני נוער בבתי-הספר התיכוניים ובתנועות נוער.

יו"ר הוועד העירוני, ניסן משכיל, נשמע מוטרד בשיחה עם מיינט: "אנו דורשים מאגף החינוך וממנהלי התיכונים שמתעלמים מנושא כאוב זה, להקים צוותי חשיבה לבחינת הסיכונים והתהליכים להם נחשפים בני הנוער בעיר במהלך הפגישה הבנו מה קורה בעיר, וצריך לפעול למניעה באופן מערכתי. חלק מהבעיה הוא שמנהלי בתי הספר מטאטאים אותה מתחת לשטיח".

לפני שבוע נחשף כי יאיר לפיד החל לאסוף סביבו שורת דמויות ציבוריות, לקראת הריצה לפוליטיקה, ובניהם ראש עיריית הרצליה, יעל גרמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר