רכב שעבר תאונה קשה ושיפוץ יירשם ברשיון הרכב

החל מהחודש הבא יחייב משרד התחבורה לרשום ברשיון הרכב כל תאונה קשה של אובדן להלכה במקרה שהרכב עבר תאונה קשה ושיפוץ, דבר אשר ימנע את האפשרות לרמות קונים תמימים, יגביר את הבטיחות בדרכים ומי שירצה בכל זאת לרכוש רכב שכזה ישלם עבורו מחיר מופחת משמעותית, ובכלל תהיה שקיפות מירבית לציבור הקונים ובכך תמנע העלמת מידע חשוב על עברו של הרכב

ניצן ארליך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

המושג "אובדן להלכה" של חברות הבטוח מאפשרת לתקן כלי רכב שניזוקו קשה בתאונה ולהעלותם חזרה לכביש. "אובדן להלכה" נוצרה כדי להקטין את הנזק של חברות הבטוח, שכן רכב שהיקף הנזק שלו מגיע ל-60% מוכר כאובדן גמור ("טוטאל לוס"), שרידיו נמכרים לפירוק ורשיונו מופקד במשרד התחבורה.

במצב שכזה חברת הבטוח חייבת לפצות את בעל הרכב במלוא שווי המכונית בעוד שעבור שרידיו היא מקבלת מחיר נמוך מאוד.

אך בפועל, השמאים המועסקים על ידי חברות הבטוח קובעים כי הנזק בתאונות קשות נע בין 50% ל-59% מערכו של הרכב ובמקרה כזה אין צורך להפקיד את רשיון הרכב וחברת הבטוח יכולה למכור את הרכב במחיר גבוה יותר, יחד עם רשיון הרכב לסוחר או למוסך לתיקון שתוצאותיו אינן הולמות את רמת הבטיחות הראויה.

הרכב חוזר לכביש כאשר הצרכן רוכש הרכב המתוקן אינו מודע לליקוי הבטיחות הקיימים דבר המהווה סכנה ממשית לחיי הנוסעים ברכב.

ח"כ אמנון כהן החל לפעול נגד תופעה זו מיזה תקופה ארוכה, הגיש הצעת חוק בנושא, קיים דיונים רבים עם מומחים בנושא הן בוועדת הכלכלה ומחוצה לה תוך כדי הפעלת לחץ לביטול המושג: "אובדן הלכה".

החל מהחודש הבא יחייב משרד התחבורה לרשום ברשיון הרכב כל תאונה קשה של אובדן להלכה במקרה שהרכב עבר תאונה קשה ושיפוץ, דבר אשר ימנע את האפשרות לרמות קונים תמימים, יגביר את הבטיחות בדרכים ומי שירצה בכל זאת לרכוש רכב שכזה ישלם עבורו מחיר מופחת משמעותית, ובכלל תהיה שקיפות מירבית לציבור הקונים ובכך תמנע העלמת מידע חשוב על עברו של הרכב.

מר רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים בישראל פנה במכתב אל ח"כ אמנון כהן וברך אותו על פעילותו בכל הקשור לאובדן להלכה והוסיף "החלטה זו תמנע לדעתינו סחר מוסתר של כ-20,000 כלי רכב כאלה בשנה וכן הונאות רבות בתחום סחר ברכב המשומש וכן סיכונים בטיחותיים מיוחדים. יישר כח על פועלך ועל הצלחת הלחץ בטיפול בנושא זה".

ח"כ כהן הביע קורת רוח על ההחלטה ואמר סגרנו פירצה נוספת של הונאת ציבור הצרכנים בישראל, אך יש עוד הרבה מה לעשות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר