ח"כ אמנון כהן: "הרפורמה בתכנון ובניה, תכלול דיור בר השגה לזוגות צעירים"

חבר-הכנסת אמנון כהן אמר כי הצעת החוק לרפורמה בתכנון ובניה, שהוועדה בראשותו מקדמת, תכלול גם דיור בר השגה לציבור הרחב. לדבריו, "אין ערך לרפורמה בתכנון ללא יצירה מיידית כמעט של מלאי זמין לרכישה ולהשכרה של דירות קטנות ובינוניות במחירים שפויים, כאשר המטרה היא להגיע תוך זמן קצר ביותר של שנה שנתיים, להגדלה משמעותית של היצע הדירות לזוגות צעירים, סטודנטים ומשפחות"

ניצן ארליך | כיכר השבת |

יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, ח"כ אמנון כהן (ש"ס), היה אורח הכבוד בכנס השנתי של לשכת שמאי המקרקעין בישראל שהתקיימה באילת.

בדברים שנשא בפתיחת הכנס, הבטיח ח"כ כהן כי הצעת החוק לרפורמה בתכנון ובניה, שהוועדה בראשותו מקדמת, תכלול גם דיור בר השגה לציבור הרחב. לדבריו, "אין ערך לרפורמה בתכנון ללא יצירה מיידית כמעט של מלאי זמין לרכישה ולהשכרה של דירות קטנות ובינוניות במחירים שפויים, כאשר המטרה היא להגיע תוך זמן קצר ביותר של שנה שנתיים, להגדלה משמעותית של היצע הדירות לזוגות צעירים, סטודנטים ומשפחות".

ח"כ כהן הסביר כי זהו צעד חסר תקדים מאחר ועד היום לא קיימות הגדרות רשמיות לגבי מהו דיור בר השגה. המתווה שמציע ח"כ יחד עם משרד המשפטים מציע הצעות כגון הקמת מתחמים של דיור בר השגה בהם יהיה דיור מוזל של דירות בגודל של עד 75 מ' . כאשר היזמים שיקימו מתחמים אלה יקבלו תוספת זכויות בנייה.

לאחר לחצים שהפעיל ח"כ כהן על משרד המשפטים, המשרד מציע היום גם הקמת דירות שיושכרו לזכאים לתקופות ארוכות של 10-15 שנים, וקביעת תקנות שיגדרו את מבנה הדירות והתמהיל ולא יאפשרו איחוד דירות.

כמו כן, ההצעות לדיור בר השגה כוללת גם הקלה בהליכים בירוקרטים: ינתנו סמכויות לוועדות המחוזיות לאשר תוכניות לדיור בר השגה גם אם הן קטנות, וינתנו סמכויות גם לוועדות מקומיות שיש להן תוכנית מתאר כוללנית, לשלב דיור בר השגה בשטחה ואף לשנות ייעוד קרקע ממגורים לדיור בר השגה.

יו"ר ועדת הפנים ח"כ אמנון כהן, אמר לשמאי המקרקעין כי מקצועם הינו חיוני לעבודת הוועדה, שתדרש לידע המקצועי שלהם כדי להגדיל את מצאי הדירות לציבור ולפתור את מצוקת הדיור הקשה. לדבריו, מקצוע שמאות המקרקעין הינו מקצוע מורכב הדורש ידע נרחב בכללים בינלאומיים להערכות שווי מקרקעין, יחד עם ידע משפטי לגבי זכויות על הקרקע והנכס, וידע במיסוי לשם חישוב התועלת הכלכלית לבעלי הזכויות.

"אין ספק שהמקצועיות והידענות של הלשכה שלכם, אותה העמדתם לרשות הוועדה, תורמת לנו רבות ומסייעת לנו במלאכת המחשבת של יצירתו של חוק שאכן יקל ויזרז את הבנייה בישראל ויפתור, ולו חלקית, את מצוקות הדיור, אך יחד עם זאת ישמור על איזון נכון בין פיתוח מואץ והגנת הסביבה, כמו גם שמירה על זכויות הקניין של האזרחים", סיכם ח"כ כהן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר