תיעוד מיוחד

אלי ישי בקבר יוסף: "להשיב את שליטת ישראל למתחם"

תחת אבטחה כבדה הגיע אתמול שר הפנים ויו"ר ש"ס, אלי ישי, לקבר יוסף בשכם ונשא תפילה נרגשת יחד עם כ-1,500 מתפללים. במסיבת עיתונאים שערך, אמר ישי: "קבר יוסף שייך לעם ישראל, וצריך לחזור אלינו בצורה מלאה". צוות "כיכר השבת" הצטרף למסע המרתק אל העיר שכם ומגיש תיעוד (חדשות)

קובי ישעיהו | כיכר השבת |

שר הפנים אלי ישי הגיע אמש, מלווה באבטחה כבדה, אל מתחם קבר יוסף שבשכם.

אל השר התלווה הרב הראשי של שומרון, הרב אליקים לבנון, ואיתו יו"ר המועצה גרשון מסיקה. השר אלי ישי פגש תחילה את משפחת לייבוביץ ששכלה את בנה בפיגוע.

בפגישה ביקשו השניים מהשר לפעול למען שחרורם של אסירים יהודים.

ישי הגיע לרחבת הקבר באמצעות רכב צבאי, כשהוא מלווה בעשרות אנשי אבטחה וצה"ל.

והוא לא היה לבד: במתחם הקבר המתינו לו מאות חסידי ברסלב ובראשם רב קהילת "שובו בנים", רבי אליעזר ברלנד שערכו ביקור במקום בתיאום עם צה"ל.

לצד המתפללים באישור, היו כאלה שהסתננו. אחד מהם אמר ל"כיכר השבת": "לא קיבלנו אישורים להגיע לקבר, בשל חוסר מקום ולכן נכנסנו מהשדות הסמוכים לעיר. נמסור את הנפש כדי להגיע ולהתפלל בציון".

ומה באשר לסכנה הכרוכה במעשה? המסתנן לא מתרגש. "כשאתה מבין שאת מקיים את רצונו של הרב, אני מוכן לעשות כל דבר", אמר.

את הסיור חתם השר ישי במסיבת עיתונאים במהלכה התבטא: "הסכם אוסלו גרם לנו ללכת מפה, אבל ישראל מוכרחה להשיב את השליטה לקבר".

באשר למסתננים, אמר ישי ל"כיכר השבת": "כל כניסה שלא בליווי גורמי הביטחון זו סכנת חיים ופיקוח נפש, ופיקוח נפש דוחה את כל התורה".

ואילו גרשון מסיקה אמר: "חייבים לפעול באמצעות הגורמים הבטחוניים ולאפשר כניסה מוגברת יותר - לפחות פעם בשבוע - בכדי לאפשר לאלפי יהודים מרחבי הארץ להגיע לקבר יוסף".

(צילומים: קובי ישעיהו, השתתף בהכנת הידיעה: ישי כהן)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר