ברקת: "לא נאפשר הדרת נשים במרחב הציבורי"

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת: "בנושא הדרת נשים, חד-משמעית, תחת כל עץ רענן הבהרנו בצורה ברורה שאני עיריית ירושלים לא נאפשר הדרת נשים במרחב הציבורי. במקומות שהדבר הזה קיים, אנחנו נלחמנו ונמשיך להילחם בשיתוף פעולה אמיץ עם משטרת ישראל. לעיתים המשטרה מובילה ולעיתים העירייה מובילה זאת"

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: פלאש 90)

כשהסערה בירושלים נמשכת סביב החזרת שלטי החוצות עם תמונות הנשים לעיר, ראש העירייה ניר ברקת מתבטא דווקא בנושאים אלו.

בעצרת של נשים יהודיות וערביות בירושלים אמר ברקת: "בנושא הדרת נשים, חד-משמעית, תחת כל עץ רענן הבהרנו בצורה ברורה שאני עיריית ירושלים לא נאפשר הדרת נשים במרחב הציבורי. במקומות שהדבר הזה קיים, אנחנו נלחמנו ונמשיך להילחם בשיתוף פעולה אמיץ עם משטרת ישראל. לעיתים המשטרה מובילה ולעיתים העירייה מובילה זאת", כשהוא רומז על המתרחש בימים אלו במאה שערים.

ברקת הבהיר כי "עמדה עקרונית ואנחנו יודעים לעמוד מאחוריה. אני קורא לכולם להבין שבירושלים קורים דברים טובים. שואלים אותי אנשים אם מפעילים עלינו לחצים - חד משמעית אף חבר מועצה מהמגזר החרדי לא מפעיל לחץ. אולי לא כולם רוצים שזה יהיה ככה, אולי חלקם מבקשים התחשבות, אבל אף אחד לא מפעיל עלינו לחץ".

ברקת התייחס גם לארוע שהיה לפני כניסתו לעירייה בקדנציה של לפולאנסקי "אני זוכר את בנות המחולה [להקת ריקוד], שכיסו אותן בשקים לפני הבחירות הקודמות. בקדנציה זו הן רוקדות על חומות העיר העתיקה ובאירועים רבים ורשמיים של עיריית ירושלים".

כזכור בעקבות לחץ של החרדים על ראש העיר דאז, אורי לופוליאנסקי, הוחלט לבטל את הופעת רקדניות להקת "מחולה" בטקס חנוכת גשר המיתרים לפני יותר משלוש שנים ולחצים נגדיים של חברי אופוזיציה גובשה פשרה יצירתית. על פי הפשרה, שהושגה בדקה ה-90, הרקדניות הולבשו בבגדים ארוכים, המכסים את גופן ויחבשו כובעים שחורים על ראשן במטרה לטשטש את זהותן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר