תפנית מפתיעה

הרב עובדיה יוסף צפוי לאשר לברק לשחרר מתכנן רציחתו

האם המחבל שתכנן לרצוח את מרן הרב עובדיה יוסף שליט"א ישוחרר בקרוב? פחות משבוע אחרי הפרסום ב'כיכר השבת' על כך שבכירים בצרפת, פנו לשגרירות ישראל בפאריס, בבקשה כי ישראל תשחרר המחבל, ynet מדווח כי נשיא צרפת סרקוזי, פנה לגר"ע יוסף שיסכים לשחרר את המחבל הצרפתי (פוליטי)

ניצן ארליך | כיכר השבת |

האם המחבל סאלח חאמורי שתכנן לרצוח את מרן הרב עובדיה יוסף שליט"א ישוחרר בקרוב? פחות משבוע אחרי הפרסום ב'כיכר השבת' על כך שבכירים בצרפת, פנו בשבועות האחרונים לשגרירות ישראל בפאריס, בבקשה כי ישראל תשחרר את המחבל הפלסטיני-צרפתי,שאיים לפני מספר שנים לרצוח את מרן הגר"ע יוסף - אתר ynet מדווח הבוקר (ראשון) כי נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, פנה בכבודו ובעצמו לרב עובדיה יוסף - שיסכים לשחרר את המחבל הצרפתי.

סרקוזי מבקש את המחווה מהרב עובדיה בתור מחווה כלפי צרפת במסגרת השלב השני של עסקת שליט, וזאת הן בשל מאמציה להביא לשחרור גלעד שליט עליהם לא זכתה למחווה, והן מחמת כך שהן שליט והן המחבל נושאים בזהות צרפתית.

על-פי הדיווח של העיתונאי קובי נחשוני, היום צפוי שגריר צרפת בישראל להיפגש עם הגר" יוסף בעניין, וזה צפוי להשיב בחיוב לבקשת הנשיא.

התוכנית סוכלה

בשנת 2005, נעצר סלאח חאמורי, פלסטיני בעל אזרחות צרפתית, והואשם בנטילת חלק בהתארגנות של החזית העממית לשחרור פלסטין, שתכננה להתנקש בחייו של הראשון לציון מרן הגר"ע יוסף.

חאמורי נעצר על-ידי השב"כ יחד עם שני פעילים נוספים, והודה בחקירתו כי תכנן לבצע פיגועים בירושלים, בהם גם התנקשות ברב עובדיה. לפי כתב האישום שהוגש נגדו, פעל חאמורי יחד עם מוסא דרוויש, שהציע לו להתנקש ברב, ופירט בפניו את סידורי האבטחה בבית הרב, אותם הכיר בשל עבדותו בחנות מכולת סמוכה, כאשר נהג להביא אל בית הרב את הקניות שערכו בני משפחתו.

חאמורי ודרוויש ערכו סיורים בסמוך לבית הרב, ולפי התכנון, חאמורי היה אמור לנסוע במקום על אופנוע, ולירות לעברו בעת שיצא ממכוניתו, עאשר מחבל נוסף אמור היה להיכנס אל הבית ולהשליך שם רימונים.

בסופו של דבר, בחסדי שמים, ההתנקשות לא יצאה אל הפועל בגלל פעילות צבאית שהתקיימה באזור. כמה שבועות אחר כך נעצרו השלושה, ומאז הם יושבים בכלא הישראלי.

לפני למעלה משנתיים, פנה נשיא צרפת ניקולא סרקוזי אל ראש הממשלה בנימין נתניהו וביקש ממנו לשחרר את המחבל חאמורי מאחר והוא מחזיק בזהות צרפתית. נתניהו, דחה בזמנו את הבקשה, ונימק אותה בכך שחאמורי לא התחרט על מעשיו ונחשב לאדם מסוכן לציבור.

בול הוקרה

לפני שנה, מחלקת הדואר הצרפתית הנפיקה לאחרונה בול עם תמונתו של המחבל הצרפתי שנכלא בישראל לפני כשש שנים, זאת כחלק מקמפיין של ארגונים צרפתיים פרו-פלסטיניים, הפועלים לשחרורו של המחבל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר