הרב ישראל מאיר לאו: "אני מפחד על הילד עם הטלאי מהפן הדתי"

רבה של תל-אביב, הרב ישראל מאיר לאו, על ההפגנה שבה ענדו טלאי צהוב: "זה גובל בחילול השם". המשמעות של המעשה היא פשוט להתעלם מחסד הבורא שאומר לכם, אתם לא עומדים היום מול נאצים שבאים להשמיד אתכם. היום יש לכם מדינה, יש לכם בית, והשוטרים באים להגן על כל יהודי, גם אם הוא מפגין ברחובות ירושלים

שאול כהנא | כיכר השבת |
הרב לאו. חושש לעתיד הילד (פלאש 90)

רבה של תל-אביב יפו, הרב ישראל מאיר לאו, שומע את הזעקה "נאצים" לעבר שוטרים וחיילים ונפשו אינה יודעת מנוח.

בראיון ל"מעריב" סיפר הרב לאו כי הזדעזע כשראה את תמונות ההפגנה ממאה שערים, במהלכה ענדו כמה מהמפגינים טלאי צהוב.

הרב לאו אמר: "הציבור החרדי מרגיש שהוא נרדף, והתחושה הזו גורמת לו להתבטא באופן שגובל לדעתי בחילול השם. אם מסבירים לחילונים את שמירת השבת בזריקת אבן וקריאות 'נאצי'!, אז קודם כל חוטאים בנגיעה באבן שאסורה בשבת וגם משמידים את הסיכוי הקטן ביותר שמחלל השבת יתחיל לשמור שבת".

על תמונת ההפגנה, שבה נראה ילד קטן מרים את ידיו כשעל בגדיו טלאי צהוב, אמר הרב לאו: "התמונה של הילד החרדי היפה והתמים בהפגנה מרים ידיו בכניעה ועל הבגד שלו טלאי צהוב, הדירה שינה מעיני באותו לילה. אני פוחד עליו אפילו מהפן הדתי. כשהילד הזה יגדל ויידע מה עשו לו בקהילה שלו וכיצד ניצלו את תמימותו, הוא עלול לבעוט בחינוך של בית אביו".

לדברי הרב לאו, "בשבילי, להעמיד ילד עם ידיים מונפות לאות כניעה, כחיקוי לצילום המפורסם מגטו ורשה, הוא סילוף היסטורי שאין כדוגמתו, וכפיות טובה כלפי ריבונו של עולם שנתן לנו מדינה יהודית שלא הייתה כשצולמה התמונה האוריגינלית.

"המשמעות של המעשה היא פשוט להתעלם מחסד הבורא שאומר לכם, אתם לא עומדים היום מול נאצים שבאים להשמיד אתכם. היום יש לכם מדינה, יש לכם בית, והשוטרים באים להגן על כל יהודי, גם אם הוא מפגין ברחובות ירושלים".

הרב לאו חותם את דבריו הקשים במשפט: "זעקות 'נאצי' על יהודים, שלא לדבר על התמונה של הילד, גורמות לנו, הניצולים, לנדודי שינה ולסיוטים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר