בעקבות האישומים החריגים; פניה ליועץ המשפטי להתערב

בשבועות האחרונים הוגשו שני כתבי אישום, נגד שני בני המגזר החרדי - שלמה פוקס וזאב פרנק, לאחר שעשו שימוש במילה "פרוצה" כלפי אישה, שכפי הבנתם לא התלבשה בצניעות. כתבי האישום חריגים בחומרתם ומייחסים להם עבירות חמורות. בעקבות כך, פנה ארגון "ביושר" ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בדרישה כי יתערב בהגדרות החוק. פרסום ראשון

ישי כהן | כיכר השבת |
היועץ המשפטי לממשלה (פלאש 90)

בשבועות האחרונים הוגשו שני כתבי אישום נגד שני בני המגזר החרדי, שלמה פוקס וזאב פרנק, לאחר שנתפסו כשהם קוראים "פרוצה" ו"שיקסע", לאישה שעברה על-ידם ללא לבוש צנוע, לטעמם.

בכתב האישום מואשמים השניים בהטרדה חמורה של הנשים להן הם העירו, ורבים תמהו על ייחוס העבירות החמורות הללו של הטרדה לא הולמת, לאברכים שהעירו לשים על לבושן.

בעקבות כתבי האישום הללו, פנה בימים האחרונים ארגון "ביושר" - ארגון בינלאומי להגנת זכויות הציבור החרדי", בפנייה רשמית ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בדרישה להתערבות בנושא.

במכתב שנשלח אליו נכתב: "אנו פונים אליך בזאת לאור החלטת גורמי אכיפת החוק להגיש כתבי אישום נגד אלו העושים שימוש באמירות והערות במילים 'פרוצה' או 'שיקסע' כלפי נשים בגין התנהגותן או לבושן בניגוד להלכה היהודית ע"פ אמונתם, ולייחס להם עבירה לפי החוק למניעת הטרדה, מהלך שלפי הבנתנו, והבנת רבים וטובים מאיתנו, הינו תמוה ומוזר על פניו ומנותק לחלוטין מכוונת החוק, מטרתו ורוחו, ואילכך הוא אף אינו חוקתי בהיותו פוגע בחופש הביטוי".

לכל אורך המכתב, מביאים ארגון 'ביושר' הוכחות שונות וסיבות נרחבות, מדוע אין להגיש כתבי אישום נגד פוקס ופרנק באשמה של הטרדה.

לקראת סיום המכתב, הם כותבים: "לאור האמור לעיל, הננו פונים אליך כראש התביעה הכללית והננו דורשים את התערבותך בבירור ובהבהרת מדיניות אכיפה אחידה של גורמי התביעה, באשר לאכיפה כללית שוויונית ושווה של החוק, אם בהרחבת האכיפה לכלל הביטויים הרלוונטיים ואם בביטול ההליכים המפלים שננקטו כלפי ביטויים ספציפיים, ולהנחות את הגורמים כולם לפעול לפיה".

ומסיימים: "נודה למענה בהקדם האפשרי, שאם לא כן נאלץ לפנות לערכאות וחבל".

יצויין כי העתק המכתב נשלח לשורת אישים, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר המשפטים יעקב נאמן, מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס, ועוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר