בעקבות הסערה, השר אלי ישי מתנצל בפני המשפחות השכולות

דבריו של יו"ר ש"ס השר אלי ישי המסבירים מדוע צה"ל כשל במלחמת לבנון השנייה עוררו סערה ציבורית גדולה. האלוף במיל. אלעזר שטרן, אך כינה את ישי "טיפש", בשל הדברים. בעקבות הסערה, הביע השר אלי ישי את התנצלותו בפני המשפחות השכולות, ואמר: "אני מזדעזע מהציטוטים החלקיים ובעיקר מהפרשנות ומהכותרת המטעה. ובכל-זאת כיוון שהפרסום ציער חלק מהמשפחות השכולות ומלובשי המדים, ראיתי חובה להביע את צערי"

חיים שקדי | כיכר השבת |
אלי ישי (שמוליק סופר, כיכר השבת)

הסערה הציבורית סביב דבריו של יו"ר ש"ס השר אלי ישי, לפיהם במלחמת לבנון השנייה צה"ל נכשל בגלל תחושת ה"כוחי ועוצם ידי", לעומת מלחמת ששת הימים, אז מדינת שישראל ניצחה בגלל האמונה בבורא עולם, נמשכת ומתעצמת.

ראשונה להגיב, הייתה יו"ר קדימה, חברת-הכנסת ציפי לבני, שהגיבה כבר אמש לערוץ 10 ואמרה: "מדובר בעוד אמירה מקוממת. חיילי צה"ל הם אלה שיוצאים להגן על מדינת ישראל, הם עשו את זה במלחמת ששת הימים, הם עשו את זה במלחמת לבנות השניה והם ימשיכו להגן על מדינת ישראל בגופם. יש גבול למה שחיילי צה"ל, המשפחות השכולות וכל אלה שמשרתים בצבא יכולים לספוג ולשמוע".

ראש אכ"א לשעבר, האלוף במיל. אליעזר שטרן, תקף הבוקר בחריפות את השר אלי ישי על דבריו. בראיון ל'גלי צה"ל', כינה שטרן את השר ישי "טיפש".

ליאורה חסון, אמו של גיא שנפל במלחמת לבנון השניה, טענה בראיון לגלי צה"ל כי "השר ישי מבזה את הבן שלי, ואני מתביישת שאלה המנהיגים שלנו. איש לא קם וסתם לו את הפה. האיש הזה היה חלק מהשביעייה הסודית והוביל את הבנים שלנו למלחמה. אלי ישי, דם בני על ידייך. אתה עושה היום חשבון עם התנהגותו?".

חסון הגדילה וטענה כי השר ישי צריך ללכת הבית מכיוון שחילל את כבוד חללי צה"ל. לדבריה, אזרחי מדינת ישראל "לא יסתפקו בהתנצלויות".

ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) הגיב ואמר כי "השר ישי מבזה את חיילי צה״ל ומביא את הציניות הפוליטית לדרגה חסרת תקדים. כמי שהיה סגן ראש ממשלה ושר בכיר בממשלה כושלת שהובילה למלחמה חסרת אחריות, כדאי שאלי ישי יפנה את האצבע המאשימה אל עצמו ולא לאמונתם של החיילים".

בשל המתקפה הציבורית הרחבה, הביע השר ישי התנצלות בפני המשפחות השכולות על דבריו שפורסמו, למרות שלדבריו הם סולפו. במליאת הכנסת, אמר השר ישי כי "המשפחות השכולות והנופלים זה הדבר הקדוש ביותר לעם ישראל".

"אני מתנצל בפני המשפחות השכולות שביניהם מסרו נפשם למען העם והארץ", אמר השר ישי והוסיף כי "הדברים שצוטטו אתמול הובאו במגמתיות מכוונת, ואינם נכונים". לדבריו, "כאנשים מאמינים ברור לנו שניצחונות במלחמות ישראל, תלויות באמונתינו בבורא עולם".

השר ישי מוסיף ואומר: "'היהירות - אם כל חטאת; במלחמת ששת הימים ראינו נפלאות' - איך טקסט כל-כך אמוני ובסיסי הפך לכלי ניגוח פוליטי הזוי? לצערי, ציטטו קטעים מדרשה תורנית כדי להציג אותי כאויב העם".

"בדרשה בפני בעלי-תשובה מישיבת 'אור-החיים', כולם יוצאי צבא וביניהם יוצאי סיירות מובחרות", מסביר השר ישי, "דיברתי על אסון היהירות והשאננות - ובלשון חז"ל: "ואמרת בלבבך כחי ועצם ידי עשה לי את החיל הזה" - שהיא אם כל חטאת. הוספתי ואמרתי שכאשר אנחנו, העם שבעורף, נשאנו עינינו בתפילה לבורא עולם זכינו לישועות, ו'מלחמת ששת הימים' היא הוכחה לכך. מדובר בדברים בסיסיים שכל יהודי מאמין בהם".

השר ישי מוסיף וטוען כי "הצבא בעצמו תיקן תפילה לחייל קודם צאתו לקרב, שמבוסס על פסוק מהתורה: 'ה' אלוקיכם ההולך לפניכם הוא ילחם לכם'. כמי ששירת בצה"ל וכמי שמשפחתו היא חלק ממשפחת השכול, חורה לי ומזעזע אותי שגם משפטים אמוניים ובסיסיים אלו הפכו לכלי ניגוח".

לסיום, אומר השר ישי: "ככל שאני בוחן את הדברים אני מזדעזע מהציטוטים החלקיים ובעיקר מהפרשנות ומהכותרת המטעה. ובכל-זאת כיוון שהפרסום ציער חלק מהמשפחות השכולות ומלובשי המדים, ראיתי חובה להביע את צערי ולהסביר את דבריי".

הבוקר, בראיון למרדכי לביא ב'קול ברמה', תקף השר ישי את הפרשן אבישי בן חיים, שפרסם את הדברים. "אבישי בן חיים מסלף מעוות וגם משקר. אבישי בן חיים בחר לכוון את הדברים במסגרת האווירה הזו של הסתה כנגד חרדים, והוא עשה את זה בתענוג גדול".

אבישי בן חיים הגיב לדברים ואמר כי הכתבה "מדויקת ורגישה ואין בה מילה אחת שבורחת תוך האמת. אפשר לשפוט ולקחת את הטקסט ולראות אם סילפתי שם אפילו ברבע מילה, לא במשהו מהותי. הכתבה היא מדויקת, אני בחרדת קודש נוגע בטח בנושאים האלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר