משרד החינוך נבהל והסיר שאלון על אמונה באלוקים

בימים האחרונים הפיץ משרד החינוך בבתי-ספר ברחבי הארץ שאלון המיועד לתלמידי כיתות א-ו. בין השאלות, נשאלו התלמידים עד כמה הם מאמינים באלוקים - שאלה לגיטימית לחלוטין במדינה יהודית. היו כמה הורים שלא אהבו את השאלה על האמונה באלוקים ופנו לתקשורת. משרד החינוך הסיר את השאלון בבהלה

ישראל אהרן | כיכר השבת |

בימים האחרונים הפיץ משרד החינוך בבתי-ספר ברחבי הארץ שאלון המיועד לתלמידי כיתות א-ו.

בין השאלות, נשאלו התלמידים עד כמה הם מאמינים באלוקים - שאלה לגיטימית לחלוטין במדינה יהודית. בשאלון, צויין כי מחקרים מוכיחים שלאמונה יש "כוח מרפא ומאריך חיים". יש סיבות רבות לדבר, ובניהם: "אמונה דתית עשויה להפחית התנהגויות שמעלות את הסיכון למחלות כמו עישון וצריכת אלכוהול, לגרום להסתכלות חיובית על החיים, ולהערכה עצמית גבוהה יותר".

אבל היו כמה הורים שלא אהבו את השאלה והערה של משרד החינוך. "אני לא רוצה שהבת שלי תחשוב שאם אנחנו לא הולכים לבית כנסת ומתפללים אנחנו נהיה חולים. ממש הייתי בהלם לראות שדבר כזה נעשה במדינת ישראל. אני לא מבין מה המטרה של השאלון המיסיונרי הזה", תהה אב חילוני בראיון לגלצ.

בתקשורת ניסו לעשות צחוק מהקביעה המחקרית, אך נציין כי תוצאות מחקר דומה פורסמו בהרחבה, ללא ציניות, לפני פחות משנה בעיתון "הארץ" שלא ממש חשוד באהבת הדתיים.

כצפוי, פרופסורים שמאלנים קפצו על "פרשת השאלון" ותקפו את משרד החינוך על "ההטפה לחזרה בתשובה".

במשרד החינוך נבהלו והסירו את השאלון מיידית מבתי-הספר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר