אורחים מפתיעים בביתר-עלית: משתתפי קורס לביטחון לאומי

קצינים בכירים בצה"ל, השב"כ, המוסד, המשטרה והשב"ס ומצבאות; סינגפור, הודו, הפיליפינים וברזיל ובכירים במשרדי החוץ, התמ"ת ובנק ישראל ערכו ביקור היכרות עם העיר ביתר עילית והעומד בראשה במסגרת הקורס * יוזם הביקור, אל"מ יניב אללוף: 'מהיום נהפוך את הביקור בביתר לקבוע בכל קורס שנתי'

מישאל לוי | כיכר השבת |
(יהודה קלמן)

"דווקא בימים אלה אנו מודעים לחשיבות הביקור בביתר עילית. מצאנו כאן מכנה משותף רחב מאוד בינינו, והייתה לנו הזכות להיווכח ולהיחשף עין בעין, באופן בלתי אמצעי, במורכבות הציבור החרדי ובאורח חייו. גילינו עולם החי באמונתו ועם זאת פתוח מבין ונענה לאתגרים העומדים לפתחה של ישראל. אנחנו, כל המשתתפים, תמימי דעים; ביקרנו בגזרה כולה והמקומות והאישים אותם ראינו היו נחמדים ויפים אולם אצלכם היה השיא!– כך אמר מח"ט 'עציון', אל"מ יניב אללוף בתום ביקור היכרות שערך עם קצינים בכירים מכל זרועות הביטחון בישראל ומצבאות זרים הלומדים בקורס של המכללה לביטחון לאומי, בעיר ביתר עילית. בביקור השתתפו קצינים מזרועות האויר, הים והיבשה בצה"ל. בכירים בשב"כ, במוסד, במשטרה ובשב"ס. קצינים בכירים מצבאות; סינגפור, הודו, ברזיל והפיליפינים ונציגים בכירים ממשרדי החוץ, התמ"ת ובנק ישראל.

בכל שנה מקיימת המכללה לביטחון לאומי קורס בן שנה לקצינים בצה"ל המועמדים להעלאה לדרגת תת אלוף ולהתמנות כמפקדי אוגדות ומקביליהם בשב"כ והמוסד, המשטרה והשב"ס המועמדים להעלאה בדרגה ולהתמנות כראשי חטיבות, מפקדי מרחבים וכו'. בקורס נוטלים חלק גם קצינים בכירים מצבאות זרים ובכירים ממשרדי ממשלה. במסגרת הקורס לומדים המשתתפים את יסודות הביטחון הלאומי ברמה אקדמית וכן נושאים כלליים הדרושים להבנת הרקע המדיני חברתי טכנולוגי של בעיות הביטחון והמדינה. במסגרת זו ביקרו המשתתפים בראשות מפקד המכללות האלוף יוסי ביידץ בגוש עציון כאורחיו של מח"ט עציון שיזם את הביקור בביתר עילית.

ראש העיר, הרב מאיר רובינשטיין סקר בפני המשתתפים את תולדותיה של העיר ומערכת החינוך המפוארת שבה מתחנכים כ- 20 אלף תלמידים. הרב רובינשטיין הסביר בטוב טעם את עמדתה של היהדות החרדית בסוגיות שהועלו באחרונה ביחסי דתיים חילוניים ועל יחסי הגומלין שבין העיריה למוסדות השלטון, זרועות הביטחון ושירותי ההצלה. ראש העיר תיבל את דבריו במשלי חז"ל והיטיב להסביר את המורכבות של 'חוק טל', 'הדרת נשים', ערך לימוד התורה במסגרת ישיבתית וסוגיות נוספות ביחסי דת ומדינה.

מח"ט עציון, אל"מ אללוף אמר כי בעקבות הביקור המוצלח והתובנות שלקחו המשתתפים עימם מהפגישה עם ראש העיר ובאמצעותו עם המגזר החרדי הוא יהפוך את הביקור בביתר עילית לחלק קבוע במסגרת הקורס השנתי החשוב הזה. "זו ההתיישבות המשמעותית ביותר בגזרה ולמדנו המון לקראת תפקידנו הבאים. אני שמח על ההזדמנות הטובה הזו להכיר מקרוב את המגזר החרדי שכן, לא תמיד, בלשון המעטה, יש מי שמייצג אתכם כפי שאתם באמת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר