הטיוטה הסופית של דוח מבקר המדינה נשלחה לעיון השרים

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, השלים את הטיוטה הסופית של דוח אסון הכרמל בו נהרגו 44 בני אדם, ושלח אותה היום (חמישי) לבכירים בדרג המדיני אשר מעורבים באחריות לאסון ולמחדלים שהתגלו. בין מקבלי הטיוטה הסופית, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר יובל שטייניץ, שר הפנים אלי ישי והשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ

חיים שקדי | כיכר השבת |
ישאו באחריות. ישי ושטייניץ (פלאש 90)

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, השלים את הטיוטה הסופית של דוח אסון הכרמל בו נהרגו 44 בני אדם, ושלח אותה היום (חמישי) לבכירים בדרג המדיני אשר מעורבים באחריות לאסון ולמחדלים שהתגלו.

בין מקבלי הטיוטה הסופית, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר יובל שטייניץ, שר הפנים אלי ישי והשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ. הם אמורים להשיב על הממצאים המופיעים בדוח בתוך שבועיים, וזאת לקראת פרסום הדוח הרשמי.

מלבד תגובת השרים, ממתינים במשרד מבקר המדינה גם לתגובותיהם של גורמים במשרד הביטחון, הממונים על העורף, משטרת ישראל, שירות בתי הסוהר, איגוד הכבאות ורשות הטבע והגנים.

הגורמים המעורבים יידרשו לתת את גרסתם באשר לחלקם בטיפול בשריפה ובמניעתה. הצעד חריג, נשלחה הטיוטה גם לעיונו של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין.

לפי הדיווחים, בדוח אסון הכרמל, מייחס מבקר המדינה "אחריות מיוחדת" לשר הפנים אלי ישי ולשר האוצר יובל שטייניץ, שהיא חמורה פחות מ"אחריות אישית", שמשמעותה כי על השרים להתפטר מתפקידם אך עם זאת המבקר לא יקרא במפורש להדחתם.

דוח המבקר על אסון הכרמל מתמקד בשישה נושאים מרכזיים בהם התגלו כישלונות ומחדלים: אירועי היום הראשון לשריפה מהבוקר עד לאסון האוטובוס, היערכות מערכת הביטחון, מניעת שריפות, מערך הכבאות, היערכות משרד הפנים והרשויות המקומיות לשריפות ותפקודם ואחריות שרי הממשלה למחדלים.

לפני מספר ימים, נחשף ב"כיכר השבת" כי עו"ד יהונתן דוידוביץ פנה ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בקריאה לפתוח בחקירה נגד מבקר המדינה וזאת לאור ההדלפות מדוח המבקר כפי שסיפר למשפחות הנספים באסון, בהלקטה שפורסמה, בה הוא נשמע חורץ את דינם של השרים אלי ישי ויובל שטייניץ.

גורמים המקורבים לשר ישי, הגיבו על הפרסומים לפיהם המבקר מתכוון להמליץ על הדחת ישי ושטייניץ, וטענו כי "מעולם לא הייתה הדלפה מסוג זה ממשרד מבקר המדינה שאמון על שלטון החוק". לדבריהם, "מבקר המדינה קובע שכל שר שלא מאיים בהתפטרות מיידית ולא מפרק את הממשלה - אשם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר