רון חולדאי: "לפתוח תחבורה ציבורית בשבת"

ראש עיריית תל-אביב רון חולדאי פרסם קריאה בעמוד הפייסבוק שלו, בו הוא קורא לפתוח את התחבורה הציבורית בשבת בעירו: "ישראל היא המדינה היחידה בעולם שבה ברבע מימות השנה לא פועלת תחבורה ציבורית בחג ובשבת. עלינו לשאול את עצמנו - מה עושה מי שאין ביכולתו לרכוש רכב פרטי ומבקש לבקר בשבת את משפחתו או לבלות בחוף הים?"

ישראל כהן | כיכר השבת |
(פלאש 90)

המאבק הבא בין דתיים לחילונים? ראש עיריית תל-אביב רון חולדאי פרסם קריאה בעמוד הפייסבוק שלו, בו הוא קורא לפתוח את התחבורה הציבורית בשבת בעירו.

בסטטוס שפירסם כותב חולדאי: "ישראל היא המדינה היחידה בעולם שבה ברבע מימות השנה לא פועלת תחבורה ציבורית בחג ובשבת. עלינו לשאול את עצמנו - מה עושה מי שאין ביכולתו לרכוש רכב פרטי ומבקש לבקר בשבת את משפחתו או לבלות בחוף הים?"

חולדאי, שאולי מתכנן קריירה פוליטית, מאשים את משרד התחבורה: "המשרד הוא הגוף האמון על התחבורה הציבורית. אני מצפה מהמשרד ומהממשלה להקשיב לקולו של הציבור ולהפעיל תחבורה ציבורית גם בשבתות וחגים".

קריאתו של חולדאי מגיעה בעקבות קמפיין של ארגון "ישראל חופשית" (הממומן בחלקו על-ידי ה'קרן החדשה לישראל') שנערך בשבת האחרונה, במסגרתו התפרסו צעירים ברחבי העיר תל-אביב כשהם מצטלמים בתחנות האוטובוסים עם שלטים: "מחכים לאוטובוס בשבת".

לדברי מוקי גיצין מנכ"ל התנועה, נקבע בסניף התנועה בתל-אביב יעד לקדם את השיח "בנושא החשוב הזה" והקמפיין הינו חלק ממנו. "אין חוק שאוסר תחבורה ציבורית בשבת, צריך בסך הכל אישור פורמלי ממשרד התחבורה", הוא אומר.

יעקב, תושב חרדי המתגורר בתל-אביב מספר ל'כיכר השבת' כי כבר בשבת האחרונה ראה את הצעירים מחכים בתחנות כשהם מצטלמים לקמפיין המביש שנועד לפגוע בקדושת השבת.

"עצוב שכשיהודים רבים שבו מהתפילה בבתי-הכנסיות בשבת האחרונה בה קראו את 'עשרת הדיברות' בהם נכתב 'זכור את יום השבת', יהודים תועים אלו מבקשים לחלל את השבת בריש גלי ולפגוע בקדושתה".

סגן ראש-העיר ונציג אגו"י בעירייה, הרב נפתלי לוברט אמר ל'כיכר השבת' כי "יבדוק בשעה הקרובה את הפרטים ויגיב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר