דיון בעיריית תל-אביב: הפעלת תחבורה בשבת

שבת היא מלזעוק: ביוזמת מר"צ, עיריית תל-אביב תדון היום (שני) בהצעה להפעלת תחבורה ציבורית בשבת. על-פי ההצעה השערורייתית, שעולה לראשונה להצבעה, תבקש עיריית ת"א מהמפקח על התחבורה הציבורית במשרד התחבורה אישור להפעיל קווי אוטובוס או מוניות שירות במהלך השבת הקדושה

מישאל לוי | כיכר השבת |
אוטובוסים בתל-אביב ((צילום: פלאש 90))

שבת היא מלזעוק: ביוזמת מר"צ, עיריית תל-אביב תדון היום (שני) בהצעה להפעלת תחבורה ציבורית בשבת.

על-פי ההצעה השערורייתית, שעולה לראשונה להצבעה, תבקש עיריית ת"א מהמפקח על התחבורה הציבורית במשרד התחבורה אישור להפעיל קווי אוטובוס או מוניות שירות במהלך השבת הקדושה.

במר"צ מנצלים את העובדה שעל-פי חוק, המפקח על התחבורה הציבורית במשרד התחבורה מוסמך לאשר בקשות אלו במקרים בהם הדבר חיוני לדעת הרשות, כמו גם במקרים בהם התחבורה הציבורית משרתת אוכלוסיות לא יהודיות, למשל.

כפי שפרסמנו בשבוע שעבר, ראש עיריית תל-אביב רון חולדאי התבטא בפייסבוק בעד הפעלת תחבורה בשבת.

האיום: מהומות

חבר המועצה מטעם ש"ס, ר' בנימין בביוף פנה בדחיפות ליועץ המשפטי של עיריית ת"א עוזי סלמן, בדרישה למנוע את קיום הדיון, וטען כי הפעלת תחבורה ציבורית בשבת תגרום למהומות מצד דתיים.

"לעיריית תל-אביב יש הזדמנות היסטורית להפסיק את השבתת התחבורה הציבורית בשבתות", אמרה תמי זנדברג חברת עיריית ת"א מטעם מר"צ ויוזמת ההצעה, "הציבור החילוני מוחזק כבן ערובה על-ידי פוליטיקאים חרדים, שמבקשים להמשיך ולהגביל את חופש תנועתם של מיליוני אזרחים בכל שבוע למשך יממה".

לדבריה, "אנו במרצ פועלים כבר שנים נגד השבתה זו ורואים בהפעלת אוטובוסים בשבת יתרונות חברתיים וסביבתיים שישרתו את כלל הציבור. אני מקווה כי הבשורה תצא מחר מתל-אביב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר