יצא לחופשי > הנאום המלא

בניזרי סוגר חשבון: "איך לא רעדה ידו של אדמונד לוי?!"

שלמה בניזרי תקף את שופט בית-המשפט העליון אדמונד לוי: "איך לא רעדה ידו שכשילש את עונשי - משנה וחצי לארבע שנות מאסר בטענה של 'תג מחיר'. מה, אני הפכתי לתגית בסופרמרקט?! איך אפשר להתעלל בי? היכן הלב היהודי והחמלה". בניזרי לא שכח את ההתעלמות של פרס (בארץ)

כתב וצילם: ישי כהן | כיכר השבת |
בניזרי, הבוקר (צילום: ישי כהן)

הבוקר שוחרר שר הבריאות לשעבר הרב שלמה בניזרי לאחר שריצה עונש מאסר של יותר משנתיים. בצאתו משערי הכלא שוחח בניזרי עם כלי התקשורת ויצא במתקפה נגד מערכת המשפט, נשיא המדינה שמעון פרס, עד המדינה משה סלע ועוד.

"זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה", פתח בניזרי, "אני בדרך כלל מדבר בעל-פה, מהלב, אך בגלל גודל המעמד שאחרי שנתיים וחצי אני עומד ומדבר מול עם-ישראל - אקריא את דבריי מהכתב".

ובניזרי המשיך: "אני רוצה בראש ובראשונה להודות לאלוקיי ובוראי שזיכני לצאת מבית-הסוהר שלם בגופי ובנשמתי ועדיין שפוי בדעתי.

"תודה להורים שלי המבוגרים, אשתי המדהימה, בני, בנותיי, נכדותיי, שהאמינו בצדקת דרכי במשך כל הדרך ותמכו בי תמיכה מלאה בכדי לשרוד את התופת ואת העלילה הנוראה שנרקמה נגדי על-ידי בני עוולה.

"תודה לעם-ישראל, יהודים ושאינם יהודים שהאמינו בצדקת דרכי לאורך כל הדרך, שתמכו ועודדו אותי בעזרת טלפונים, מיילים, חתימת עצומה למעני שלצערי אפילו לא זכתה להתייחסות כל שהיא מנשיא המדינה".

ורשימת התודות נמשכה: "תודה למורי ורבי ועטרת ראשי מרן עובדיה יוסף נשיא מועצת החכמים, שתמך בי וחיזק אותי שעודד אותי מתוך אמונה שלמה בחפותי.

"תודה לעורכי-דיני היקרים אבי חימי ומלכה שליוו אותי במסירות באהבה ובהקרבה רבה. אני יודע שלא מקובל להודות לצוות של בית-סוהר, אבל אני מודה לצוות בית-הסוהר למפקד האגף ולכולם, על היחס ההוגן שקיבלתי מהם ללא שום פריבילגיה אני מדגיש. שהיתי באכסניה במשך שנתיים וחצי, לימדו אותי להגיד תודה גם למקום שנקרא בית-הסוהר".

"איך אפשר להתעלל בי?"

"וכעת, לא תודה! למערכת המשפט", אמר בניזרי בזעם, "מהזוטר שטיפל בתיקי ועד לבכיר העליון שנהגו בי בחוסר הגינות, בחוסר רגישות, ללא עשיית צדק, פעלו מתוך נקמנות ומתוך ערכים המקודשים בעיניהם ואך לא בהכרח בעיניי. אני זכאי לחלוטין, תפרו לי תיק".

בניזרי תקף את שופט בית-המשפט העליון אדמונד לוי: "איך לא רעדה ידו שכשילש את עונשי - משנה וחצי לארבע שנות מאסר בטענה של 'תג מחיר'. מה, אני הפכתי לתגית בסופרמרקט?! איך אפשר להתעלל בי? היכן הלב היהודי והחמלה".

בניזרי סיים ואמר "כיום מסתיימת אחת העוולות הגדולות והקשות שנעשו במדינת ישראל, זעקתי בעבר לחפותי ואני זועק בהווה. קולי לא נשמע אלא נרמס".

(צילום: ישי כהן)
(צילום: ישי כהן)
(צילום: ישי כהן)
(צילום: ישי כהן)
(צילום: ישי כהן)
(צילום: ישי כהן)
(צילום: ישי כהן)
(צילום: ישי כהן)
(צילום: ישי כהן)
(צילום: ישי כהן)
(צילום: ישי כהן)
(צילום: ישי כהן)
(צילום: ישי כהן)
(צילום: ישי כהן)
(צילום: ישי כהן)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר