בית התבשיל: כאן סועדים אביונים אמיתיים

בימינו, קיום מצוות מתנות לאביונים הפך לשאלה מורכבת. מרן פוסק הדור הגר"ש הלוי וואזנר הכריע בסוגיה בפסק הלכה מיוחד. בימינו – ארגון החסד שמעניק לעניי העיר מזון מבושל חם ביום הפורים עצמו הוא "בית התבשיל". בית התבשיל מהווה "ידא אריכתא" של הציבור. לקראת פורים

(צילום: פלאש 90)

מרן פוסק הדור הגר"ש הלוי וואזנר שליט"א הכריע בסוגיית מצוות "מתנות לאביונים" כבר לפני כשנתיים בפסק הלכה מיוחד - "עיקר מצוות מתנות לאביונים הוא להאכיל עניים בסעודת פורים".

מרן קובע כי המצווה המיוחדת של מתנות לאביונים בפורים היא לדאוג להאכיל עניים בסעודת היום הקדוש. פסק ההלכה מבוסס על ההלכה המפורסמת של הרמב"ם שפסק כי יהודי שיושב בסעודת פורים בקרב בני משפחתו וממלא כריסו אך לא דואג להאכיל את עניי עירו הרעבים ללחם לא ממלא את המצווה כהלכתה.

בימינו – ארגון החסד שמעניק לעניי העיר מזון מבושל חם ביום הפורים עצמו הוא "בית התבשיל". בית התבשיל מהווה "ידא אריכתא" של הציבור ושולח אלפי מנות למשפחות אומללות ביום הפורים עצמו. "בית התבשיל" מביא את שמחת החג והמזונות הדרושים לשמחה זו לביתם של משפחות אומללות ואנשים בודדים גלמודים.

קיום מצוות צדקה בדרך של מתן בסתר היא הדרך המשובחת ביותר. האריכו על כך כל הפוסקים בכל הדורות. ב"בית התבשיל" מקפידים להדר גם בכך. מתנדבי בית התבשיל לא לובשים בגדים שמזהים אותם, המנות ארוזות כמנות של קייטרינג ללא סימון של "בית התבשיל", רכבי החלוקה אף הם לא מזוהים כרכבי "בית התבשיל".

הנהלת בית התבשיל מסיימת בימים אלו את ההערכות הלוגיסטית המורכבת לקראת ימי הפורים. חומרי גלם רבים נרכשים, שרשרת האספקה למשפחות מתוגברת בנהגים ואורזי מנות, מוקד ההתרמות מתוגבר באנשי צוות מיומנים והמטבח עובד מסביב לשעון. מהנהלת "בית התבשיל" מוסרים כי "אנו מתפללים כי הקב"ה יסייע בידינו לקיים את מצוות היום בהידור לכל עניי העיר הזקוקים לסעודת פורים. אנו תפילה שיום הפורים יהיה עבור אותם אומללים יום של שמחה אמיתית ללא מחסור כלשהוא בסעודת החג".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר