תזכורת: כך מתעלל הביטוח בבני משפחות שכולים

הסירוב של הביטוח הלאומי לממן את טיסת הרב יונתן סנדלר בשל בעיות ביוקרטיה - משום שאינו תושב ישראל, לא הפתיעו רבים. אם חשבתם שמדובר באמת ב"ביוקרטיה", טעיתם. המוסד לביטוח לאומי, אחד הגופים הביוקרטיים במדינה, התנכל לא פעם גם למשפחות שכולות "תושבי הארץ" (בארץ)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
אחד מבני משפחת סחיווסחורדר (צילום: פלאש 90)

הסירוב של הביטוח הלאומי לממן את טיסת הרב יונתן סנדלר בשל בעיות ביוקרטיה - משום שאינו תושב ישראל, לא הפתיעו רבים. אם חשבתם שמדובר באמת ב"ביוקרטיה", טעיתם.

המוסד לביטוח לאומי, אחד הגופים הביוקרטיים במדינה, התנכל לא פעם גם למשפחות שכולות "תושבי הארץ".

הנה, תזכורת צורבת. לפני כשנה, שבואל סחיווסחורדר התפרץ לעברה של מנכ"לית הביטוח לאומי, אסתר דומיסיני, במהלך טקס יום הזיכרון. שבואל סיפר לתקשורת שלא יכול היה לשאת יותר את התסכול.

כזכור, בשנת תשס"א, נרצחו חמשת בני משפחתו בפיגוע בירושלים. הוריו של שבואל: צירה ומרדכי, אחיו יצחק ושתי אחיותיו, חמדה ורעיה. שתי אחיות נוספות נפצעו.

האירוע התרחש בעת שדומיניסיני, הניחה זר על האנדרטה לזכר נרצחי הטרור. "ברגע שראיתי את האישה הזו מעזה לעלות לבמה לא יכולתי לשתוק", סיפר שבואל. "המדינה שלחה לנו הזמנה רשמית ויפה לטקס האזכרה של נפגעי הטרור. פעם בשנה קוראים לנו למקום שבו כאילו נותנים כבוד להורים שלנו ורוצים להראות איך מלטפים אותנו. לא יכולתי לשאת את זה כי אני חי את הצביעות הזו כל השנה".

לדברי שבואל, המדינה לא מבינה את עצומת המכה שהוא חטף ולא מסייעת כמו שצריך. "בזמנו ישבנו איתה בכנסת והיא כינתה את אחי ואותי 'בלתי מוסריים' על זה שאנחנו מבקשים עוד סיוע", סיפר ל'מעריב', "היא לא מבינה מה המשמעות של לאבד שני הורים. עד כמה כל המשענת שלך בחיים מתמוטטת.

"הסברנו לה שביבי נתניהו, כשהיה שר האוצר, מינה ועדה בראשות השופט גולדברג שתבדוק את מצבם של היתומים משני הורים. הוא כתב דוח של 300 עמודים וקבע שיש להתייחס אלינו כאל נכים במאה אחוז ולתגמל אותנו בהתאם. ואז באה האישה הזו ומכנה אותנו בלתי מוסריים?"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר