מוטי גילת: אריה דרעי ניסה להטיל עליי קללה

עיתונאי 'ישראל היום' מוטי גילת משיק את ספרו החדש וסוגר חשבון עם יו"ר ש"ס לשעבר אריה דרעי. שם הספר 'קללת דרעי' נבחר לאחר שלדברי גילת דרעי ניסה לקלל אותו על ידי מקובל ירושלמי."הוא מגיע אל בית אבות ויזרע יצחק בירושלים, ושם הוא פונה למקובל שהוא לא שרלטן, ואומר לו 'תשמע, מוטי גילת הוא אויב התורה. תגדע את ידו"

יוסף פאר | כיכר השבת |
אריה דרעי (פלאש 90)

בכתבה בעיתון "ישראל היום" שצפויה להתפרסם מחר (שישי) וסוקרת את ספרו החדש של העיתונאי מוטי גילת נחשף, כי ראש הממשלה דאז - יצחק רבין, ניסה למנוע הליכים להרשעתו של יו"ר ש"ס לשעבר אריה דרעי.

גילת מביא את דבריו של יוסף חריש, מי שהיה היועץ המשפטי לממשלה באותה תקופה: "באתי אליו (יצחק רבין י.פ.) באחד הימים ואמרתי לו שאנחנו מגישים כתב אישום נגד דרעי. אמרתי לו שבינתיים רק בנושאים האישיים. ישבנו שנינו בלשכה, באין איש איתנו, והוא התגולל עלי בקולי קולות כפי שרק ג'ינג'י יודע לעשות. 'מה', הוא אמר, 'אין עוד גנבים במדינה? אין פושעים? למה נטפלתם דווקא אליו? למה אתה לא מגיש כתבי אישום נגד מי שעשו מעשים גרועים ממנו?' אמרתי לו, יצחק, בבקשה ממך, תן לי אותם או מי שיודע עליהם. מסור לי את פרטי מעשיהם. אגיש משפט נגד מי מהם שיימצאו ראיות נגדו".

מוטי גילת הסביר הבוקר בראיון לגבי גזית ב'רדיו ללא הפסקה', מדוע הספר החדש נקרא בשם "קללת דרעי". "יש פרק אחד בספר, הפרק הראשון שפותח אותו, ומספר על קללה שדרעי ביקש לקלל אותי ממקובל ירושלמי. שר בממשלת ישראל יושב, רואה סדרת כתבות שמתחילה להתפרסם ורואה אור בידיעות אחרונות וכמה ימים לאחר הפרסום של הפרק הראשון הוא מגיע אל בית אבות ויזרע יצחק בירושלים, ושם הוא פונה למקובל שהוא לא שרלטן, ואומר לו 'תשמע, מוטי גילת הוא אויב התורה. תגדע את ידו במובן הלא פיזי."

עוד ממשיך גילת: "הוא הגיע לשם עם שני עוזרים, עוזר אחד נמצא מעבר לדלת, לשמור שאף אחד לא יפריע לטקס ההזוי הזה, ועוזר אחר נכנס פנימה. במקרה יושב שם קרוב משפחה של אותו מקובל שנכח בטקס. והוא (דרעי, י.פ) מבקש והמקובל אומר לו תרכין את הראש, הוא מניח את היד על הראש, והמקובל אומר לו "כן, ר' אריה, אני מאחל לך אריכות ימים והכל, רק לא קללה.

"ואז הוא שוב מבקש, 'אבל ביקשתי לקלל את מוטי גילת' ושוב חוזר המקובל ומבטיח לו בריאות וילדים רבים לימודים טובים וכל מה שאתה רוצה, רק לא קללה. הטקס הזה נמשך בערך 20 דקות, וכאשר אריה דרעי מבין שקללה לא תצא, הוא חובש את המגבעת, הולוו כמובן מחכה בחוץ, השר בממשלת ישראל עשה את הטקס הדמיוני הזה, ונטש".

גילת מציין סיבה נוספת מדוע קרא לספר בשם 'קללת דרעי': "כל מי שבאמת התקרב לדרעי, נפגע, הוכתם, ישב בכלא, או היה עצור, או הוכתם בדו"ח מבקר המדינה, זו רשימה ארוכה, של קורבנות מדממים".

לאחר מכן מרחיב גילת על הקשר המיוחד שהיה בין ראש הממשלה דאז יצחק רבין ויו"ר ש"ס לשעבר אריה דרעי. "רבין לא רצה להיפרד מדרעי, היו לו שישה מנדטים הוא היה חשוב לקואליציה. האמינו שהוא חשוב לתהליך השלום, האמינו שהוא יתמוך בהסכמי אוסלו, והוא לא תמך, ועשו הכל כדי לסכל את העמדתו לדין. רבין עצמו היה מעורב אישית בתכנון כל מיני תכניות כדי לסכל את מיצוי הדין עם אריה דרעי. לרבות הדחת יוסף חריש שהיה היועץ המשפטי לממשלה".

גילת מספר כי באותה תקופה קיבל טלפונים אנונימיים שאחד מהם התחזה לעוזרו של היועץ המשפטי לממשלה (דאז י.פ.). גלעד נויטל. והוא זה שסיפר לו את הסיפור "הוא היה אמין. בדקתי את דבריו הוא לא שיקר לי, הוא רק התחזה למישהו כדי להאדיר את כוחו".

לדברי גילת, רה"מ דאז יצחק רבין ניסה למנוע את מיצוי עונשו של דרעי על ידי מינוי יועץ משפטי חדש לאחר שהיועץ דאז יתפטר מתפקידו. אולם בסופו של דבר, דורית בייניש שיכנעה את מר חריש ש"לא להיכנע ללחצים" ובכך סוכלה תכניתו של רבין לגרום לדרעי שלא למצות את עונשו.

מקורביו של יו"ר ש"ס לשעבר אריה דרעי סרבו להגיב לדברים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר