פרסום ראשון

החילונים מתכננים: הפגנת ענק בעד תחבורה ציבורית בשבת

תנועת 'ישראל חופשית' שמארגנת את המאבק לתחבורה ציבורית בשבת, מתכוננת להפגנת ענק בתל אביב בעד הפעלת התחבורה הציבורית בשבת. מארגני ההפגנה אמרו ל'כיכר השבת': "אנו דורשים תחבורה ציבורית בשבת בכל מקום נדרש, כדי לאפשר חופש תנועה ברחבי הארץ". בנוסף מבהירים כי "לא תהיה תחבורה ציבורית בשבת בריכוזים חרדים"

יוסף פאר | כיכר השבת |
הפגנה של תנועת ישראל חופשית (פלאש 90)

אחרי הדיונים במועצות העירוניות ובוועדות הכנסת, מאיימים ראשי המאבק למען הפעלת תחבורה ציבורית בשבת - לצאת לרחובות.

תנועת 'ישראל חופשית' שעומדת מאחורי המאבק המתוקשר, נערכת כעת לקראת מה שהיא מכנה "צעדה המונית" מכיכר דיזינגוף בתל אביב לכיכר הבימה בעיר. ההפגנה תיערך בצהרי יום שישי ה-20.04 למנינם.

ההפגנה המתוכננת, נערכת בעיקר בשל דיון שצפוי במועצת עירית תל אביב ביום שני ה-23.04, בו צפויה העיריה להעביר את הטיפול בסוגיה למשרד התחבורה.

בתנועת 'ישראל חופשית' מעריכים כי משרד התחבורה לא יאשר את הפעלתה של תחבורה ציבורית בשבת, בעיקר בשל השותפות החרדיות בקואליציה, ולכן מבקשים בתנועה, להודיע למשרד התחבורה באמצעות הפגנת ההמונים, כי "הציבור לא יוותר על תחבורה ציבורית בשבת"

במקביל להפגנה שמתכננים הפעילים לקראת הדיון הצפוי, הגישו הפעילים עתירה לבג"ץ כנגד מה שהם מכנים "הסירוב הצפוי של משרד התחבורה להפעיל תחבורה ציבורית בסופי שבוע"

בישראל חופשית מציינים כי "לפי סקר של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, 82% מהחילונים תומכים בתחבורה ציבורית ביום השבת וסה"כ של 53% מהאוכלוסייה היהודית כולל אחוז לא קטן מהמסורתיים"

"החזון שלנו הוא תחבורה ציבורית בשבת בכל מקום נדרש, כדי לאפשר חופש תנועה ברחבי הארץ".

עוד מוסיפים הפעילים כי האוטובוסים יפעלו במתכונת מצומצמת לעומת ימי חול ולפי הצורך. וכי לא תהיה תחבורה ציבורית בשבת בריכוזים ובערים החרדיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר