סבסוד לצהרונים? לא אם אתם חרדים

לאחר שבמהלך חג הפסח האחרון ביטלה הממשלה את קריטריון "מבחן התעסוקה" בחוק לסבסוד צהרונים, ובכך איפשרה גם להורים מהמגזר החרדי להנות מההטבה. מאות חילונים חתמו בימים האחרונים על עצומה כנגד הביטול. העצומה שרצה ברשת קוראת לממשלה לחזור בה מביטול הקריטריון, ובכך 'להדיר' מההטבה את ההורים המשתייכים למגזר החרדי

יוסף פאר | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: פלאש 90)

במהלך חג הפסח האחרון, ביטלה הממשלה את קריטריון "מבחן התעסוקה" לגבי סבסוד צהרונים לילדים בני 3-9, ובכך איפשרה גם להורים מהמגזר החרדי שאינם עובדים - להינות מההטבה.

עצומה שרצה ברשת קוראת לממשלה לחזור בה מביטול הקריטריון, ובכך 'להדיר' מההטבה את ההורים המשתייכים למגזר החרדי.

יוזמי העצומה טוענים, כי ההחלטה לפיה יבוטל קריטריון "מבחן התעסוקה" בסבסוד צהרונים לילדים בני 3-9 מהווה סטירת לחי להורים שעובדים.

"לא יכול להיות שבמקום לתת לנו ההורים העובדים הנחה של 70% ממחיר הצהרון, בחרתם לתת את ההנחה למשפחות שבהן ההורים בוחרים שלא לעבוד. מהלך זה פשוט לא הגיוני עבורנו, ההורים העובדים, הנאלצים לשלם אלפי שקלים בחודש, רק כדי שילדינו יהיו במסגרת חינוכית עד השעה ארבע על מנת שנוכל להמשיך ולעבוד במשרה מלאה כדי לפרנס את ילדינו בכבוד" נכתב בעצומה שמופנית כלפי ראש הממשלה ושרי החינוך, האוצר, השיכון, התחבורה, התקשורת, והדתות.

לדברי יוזמי העצומה, ביטולו של קריטריון "מבחן התעסוקה" בא כהמשך לביטול קריטריון "מיצוי כושר ההשתכרות": "טרכטנברג המליץ על קריטריון "מבחן התעסוקה", מתוך הגיון פשוט, שרק ילדים להורים עובדים זקוקים לצהרון, אך עקרתם את תוכן המלצה זו, בהמשך לניפוץ שאר ההמלצות. ראינו זאת גם בביטול קריטריון "מיצוי כושר השתכרות" בתוכניות הממשלה לדיור בר השגה. ביטול שהוחלט על ידכם לפני מספר שבועות"

המתנגדים לשינוי שמדובר טוענים כי משפחות ירושלמיות רבות עלולות להינזק מהמהלך, ולדוגמא הם מביאים משפחות שהיו זכאיות לקבל בשנה הקרובה הנחה של 70%- לא יקבלו אותה בשל ההחלטה "להסב את כל הכספים לאוכלוסיות ספציפיות שבוחרות שלא לעבוד" כותבים המתנגדים ומתכוונים כמובן לציבור החרדי.

לסיום העצומה מזכירים המתנגדים את המחאה החברתית ואומרים "בשנה החולפת יצאנו לרחובות. מחינו על הקושי הכלכלי העצום של משפחות עובדות בארץ, קושי לשרוד ולחיות בכבוד. חשבנו כי שמעתם את צעקתנו והחלטתם לשנות את המצב הקיים. אך לא כך, בחרתם בשל שיקולים פוליטיים וקואליציונים לפגוע בנו. לא ניתן לזה לקרות"

ל'כיכר השבת' נודע, כי מי שבין היתר עומדת מאחורי העצומה היא חברת מועצת העיר ירושלים רחל עזריה, שלה היסטוריה ארוכה ומורכבת עם הציבור החרדי.

בהודעה שהפיצה למקורביה, בה קראה להם להצטרף לעצומה המדוברת - כתבה עזריה "את הסבסוד יקבלו אנשים שלא בהכרח עובדים. אנשים שאין להם בעצם סיבה שלא לאסוף את הילדים. הקואליציה בלחץ החרדים מחקה את הקריטריון והפכה על פיה את המלצת טרכטנברג".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר