גניבת מרשם האוכלוסין: עכשיו כתב אישום נגד שישה מעורבים

הקץ לבירורי שידוכים דרך תוכנת 'אגרון': פרקליטות מחוז תל-אביב ופרקליטות המדינה הגישו כתב אישום נגד שישה המעורבים בפרשת גניבת מרשם האוכלוסין. כתב האישום חושף את הדרך בה התגלגלה התוכנה מיד ליד, מגניבתה ממשרדי הממשלה ועד להפצתה ברשת האינטרנט לידיהם של אלפי משתמשים. העונש הצפוי - חמש שנות מאסר

ניסים בן חיים | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

הדלפת מרשם האוכלוסין: כתב אישום הוגש היום (ראשון) בבית-משפט השלום בתל אביב נגד שישה בני אדם המואשמים בגניבה והפצת 'מרשם האוכלוסין' של מדינת ישראל.

על-פי כתב האישום כך השתלשלה הפרשה: שלום ביליק איש מחשבים, סיפק שירותים למשרד הרווחה דרך חברה קבלנית (מיקור חוץ) ותפעל את מאגר מרשם האכלוסין. בשלב מסויים החל להעתיק את המאגר לרשותו. במהלך השנים 2005-06 יצר ביליק העתק של המאגר שאוכסן בביתו.

עבודתו של ביליק במשרד הרווחה הופסקה בשלב כל שהוא, והוא החל להעניק שרותי מחשוב לעמותה חרדית ירושלמית. במהלך עבודתו בעמותה התקין ביליק את התוכנה הגנובה במחשבי העמותה ואיש העמותה בשם אברהם אדם החל להשתמש בה.

אברהם אדם איש העמותה העביר למתנדב בעמותה בשם י' את המאגר, שנמכר לאחר-מכן לחיים אהרון איש מחשבים עצמאי. חיים אהרון החזיק ברשותו מאגרי נתונים רבים ,כמו, העתק פנקס הבוחרים לכנסת ה-17 ומיזג לתוכם את מרשם האוכלוסין שנמכר לו על ידי י'.

חיים אהרון מסר את המאגר למשה מושקוביץ, מתכנת מחשבים, שבנה תוכנת חיפוש משוכללת למאגר תחת השם - 'אגרון'.

כאן הסתיימה לה האבולוציה של מרשם האוכלוסין שהפך סופית ולא רשמית ל'אגרון'. מכאן הדרך להפצה נרחבת הייתה קלה. מאיר ליוור השיג את התוכנה בדרך כל שהיא והעלה אותה לאינטרנט באתרים שונים בחו"ל תחת השם (aRi).

הפרקליטות מייחסת לנאשמים עבירות על חוק הגנת הפרטיות, אשר עונשן חמש שנות מאסר כל אחת. שלום ביליק הואשם אף בהוצאת מסמך ממשמורת חוקית ומסירתו לאחר, עבירה שהעונש עליה עומד אף הוא על חמש שנות מאסר. הפרקליטת אף טוענת כי חיים אהרון ומאיר ליוור ניסו להשמיד ראיות ולשבש את החקירה בעניינם.

ביחד עם כתב האישום הוגשה בקשה לאיסור פרסום וסגירת דלתיים בקשר לנוהלי אבטחה מסוימים שנחשפו במסגרת הפרשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר