הסרטון המסעיר > אין כניסה לחרדים

רהב טוען: "הסרטון מבויים"; דובר חב"ד: "הייתה חריגה"

הסרטון המזעזע, בו נראה מאבטח בקניון רמת אביב חוסם את דרכו של חרדי, חולל סערה. דובר חב"ד, הרב מנחם ברוד, עושה סדר: "בשני הצדדים הגזימו כנראה. אחד מהחבר'ה שם פעיל יותר מידי. גורמי חב"ד ביקשו ממנו לעדן את פעילותו. הייתה כאן חריגה". רני רהב: "הסרטון מבויים" (חדשות, בארץ)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילומים: מתוך הסרטון )

ביום שישי האחרון, חשף הזמר יהורם גאון, בתוכניתו ב"קול ישראל", כי צפה במאבטחי קניון רמת אביב מונעים כניסה מאדם חרדי, לבוש בחליפה ועטור בזקן ובפאות, וכל זאת בטענה כי נוכחותו מפריעה לבאי המקום.

דבריו של גאון חוללו מהומה. אתמול (ראשון) נחשפו לראשונה סרטונים שצילמו אנשים פרטיים במכשיר הסלולרי, אותם העלו לרשת. בסרטונים, ניתן לצפות מונע בגופו את כניסתו של החסיד. "אלו ההוראות", אמר ביובש.

הסרטון מזעזע כל צופה, אך מסתבר שהתמונה טיפה מורכבת. דובר חב"ד, הרב מנחם ברוד, סיפר הבוקר (שני) למרדכי לביא כי ישנם הנחיות ברורות לחסידי חב"ד לבצע כל פעילות בעדינות וברגישות.

"זה דבר שהרבי הדגיש אין ספור פעמים", אמר הרב ברוד, "אין שום צורך להציק לאנשים, אך יחד עם זה, יש תמיד אנשים שהנוכחות שלך הופכת בשבילם להצקה".

לגביי הסרטון עצמו, אומר ברוד כי התמונה מורכבת. "בשני הצדדים הגזימו. אחד מהחבר'ה שם פעיל יותר מידי. הגיעו תלונות שהפעילות שלו הופכת להטרדה, אז הם באו ואמרו שאף-אחד לא נכנס".

לדברי דובר חב"ד, "היו תלונות תקופה ארוכה לגביי פעילות של אדם מסויים וגורמי חב"ד דיברו איתו על הנושא ושיעדן את פעילותו. הדברים השתפרו אבל כנראה שהייתה כאן חריגה".

רהב: "הסרטון מבויים"

רני רהב, דובר הקניון, טען כי הסרטון מבויים וסירב להתייחס למאבטח שחסם את כניסת החסיד. "הסרטון נועד לעשות פרובוקציה שלא במקום, יכול להיות שהשומר לקח החלטה כי ידע שיש כאן פרובוקציה".

לדברי רהב, "הקניון מפעיל בית-כנסת לטובת שומרי התורה והמצוות, וצריך לשבח אותו על כך".

במהלך הראיון, התייחס רהב לפעילות של חב"ד ברחובות הערים. "לכל יהודי, לא משנה אם הוא חילוני או יהודי מאמין, תפילין ובית-הכנסת עושה לכל אחד מאיתנו משהו. אני אומר תתנו לכולם לחיות ותחיו איך שאתם רוצים. תחיה ותתן לחיות".

צפו בסרטון שעלה לרשת
{{{http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Mf8_HS_xyHU}}}

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר