הרב הצבאי הראשי בהתבטאות נדירה

"הפסק של הרב עובדיה הפך את גרי צה"ל לחלק מהעם"

הרב הראשי לצה"ל, רפי פרץ, נאם בכנס הגיור השנתי והזכיר את פסק ההלכה של הרב עובדיה יוסף, שקבע שלמעלה מ-5,000 גרים שגוירו בצה"ל הם גרי צדק: "פסק דין זה הפך אותם לחלק אינטגרלי מהעם שלנו, ואני חושב שהוא קבע יתד היסטורית", אמר הרבצ"ר וסיפר על שיתוף הפעולה עם הרבנות (צבא)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
מרן הרב עובדיה והרב רפי פרץ, על רקע הפסק ההיסטורי (צילוומים: פלאש 90)

במהלך הכנס השנתי של אגף הגיור במשרד ראש-הממשלה, התייחס הרב הצבאי הראשי (רבצ"ר), תא"ל רפי פרץ לפסק ההלכה ההיסטורי של מרן רבי עובדיה יוסף בנוגע לגיורים בצה"ל שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת'.

פסק ההלכה, כזכור, קבע שלמעלה מ-5,000 גרים שגוירו בצה"ל הם גרי צדק. "פסק דין זה הפך אותם לחלק אינטגרלי מהעם שלנו, ואני חושב שהוא קבע יתד היסטורית", אמר הרבצ"ר.

את פסק ההלכה - המכשיר את גיורי צה"ל שנעשו בעבר, כתב מרן בשנה שעברה, בתום פגישה עם ועדת הרבנים לענייני גיור שהקים. בפסק, ציין מרן כי הוא מסתמך על נסיונו האישי והכרותו עם מערכת הרבנות הצבאית, בזמן שכיהן כרב ראשי.

במהלך נאומו של הרב פרץ, הוא ציין בפני הנוכחים כי צה"ל פועל את פעולת המדינה, וסיפר על "שיתוף הפעולה של סמינרי הגיוס ובתי הדין עם הרבנות הצבאית הראשית".

הרב הצבאי הראשי פנה בדבריו גם לבוגרי קורס "נתיב" - שם לומדים חיילים עולים על היהדות ונערכים לגיור, והבטיח להם שצה"ל מתאמץ לשים אותם במקומם הראוי, במקום שבו הם יחיו על-פי ההלכה בצורה ברורה, פשוטה וטובה.

ליקויים רבים נחשפו בעבר לגביי המתרחש בקורס "נתיב". מבלי להיכנס שוב לפרטים החמורים, נביא את הנתונים של תעשיית הגיור הצה"לית, כפי שהוצגו בכינוס השנתי של אגף הגיור:

למעלה מ-12,000 עברו את קורס "נתיב" לגיור, מתוכם כמעט 6,000 שהמשיכו והשלימו את תהליך הגיור.

המאבק על הפסק

לאחר פסק ההלכה של הרב עובדיה, החלה סערת ציבורית, בעיקר בציבור החרדי. ב"יתד נאמן" תקפו חזיתית את הפסק. "כיצד ייתכן לבוא ו'להכשיר', בהינף יד ובמחי קולמוס, אלפים רבים של 'גיורים' מפוקפקים שכבר נשמעו ערעורים קשים לגביהם, כאשר לגבי רובם ככולם התברר באופן ודאי ומוחלט, כי מדובר ב'גיור' חסר כל תוקף - מציאות מחרידה שמשמעותה הישירה הינה פגיעה קשה בטהרת הייחוס והטמעת נוכרים בכרם בית ישראל?", נכתב בעיתון הליטאי.

בעיתון הבית של ש"ס, "יום ליום", תקפו את "יתד" והגנו במאמרי מערכת על הפסיקה: "אכן היה זה שוב מרן מאור ישראל שליט"א שהראה קבל עם ועדה אחריות מהי".

עוד כתבו: "כמו שידענוהו לאורך ימים ושנים, כמי שראה למטרת קודש למסור נפשו בתקנת עמו ודורו עבור שארית הפליטה המתקבצת בארצה כתורת משה וישראל, תוך שהוא נלחם מול כל עוקרי הדת ועזי הפנים המנסים לקעקע את מסורת התורה וההלכה שקיבלנו לנו מדור דור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר