פרידה

ראש הממשלה לשעבר, יצחק שמיר, הלך לעולמו בגיל 96

הערב הלך לעולמו ראש הממשלה לשעבר, יצחק שמיר, והוא בן 96 שנים. שמיר כיהן כראש ממשלה במשך כ-6 שנים. הוא עמד בראש ממשלת אחדות צרה יחד עם שמעון פרס, ובשנת 88, עם נצחון הליכוד, עמד בראש ממשלת אחדות לאומית. הלוויתו ביום שני. נתניהו ספד: "שמיר היה מופת לנאמנות לארץ ישראל" (חדשות)

יצחק שמיר ז"ל (צילום: פלאש 90)

הערב הלך לעולמו ראש הממשלה לשעבר, יצחק שמיר, והוא בן 96 שנים. שמיר כיהן כראש ממשלה במשך כ-6 שנים. רעייתו של שמיר נפטרה בשנה שעברה בגיל 88.

הלוויתו של ראש הממשלה צפויה להערך ביום שני.

תחילת כהונתו כראש ממשלה התרחשה בשנת 1983, עם התפטרותו של מנחם בגין מהתפקיד. הוא עמד בראש ממשלת אחדות צרה יחד עם שמעון פרס, ובשנת 88, עם נצחון הליכוד, עמד בראש ממשלת אחדות לאומית. בתחילת שנות ה-90, בעקבות נסיון התרגיל המסריח, הקים ממשלה ימנית צרה.

הערב, אחרי התמודדות עם מחלה קשה, הלך לעולמו והוא בן 96 שנים.

נתניהו: "שמיר שייך לדור הנפילים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב: "שמיר היה מופת לנאמנות לארץ ישראל ולערכי הנצח של העם היהודי".

לדברי נתניהו, "יצחק שמיר שייך לדור הנפילים שהקימו את מדינת ישראל ונלחמו על חירותו של העם היהודי בארצו. הוא הוביל את מדינת ישראל תוך נאמנות עמוקה לעם ולארץ".

יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ', ספדה אף היא לשמיר ואמרה לאתר ynet כי "הוא היה ראש ממשלה נחוש שהקדיש את חייו למדינה, ועשה זאת על פי דרכו האידיאולוגית, ביושר, בענווה, ובאורח חיים צנוע כראוי למנהיג".

יחימוביץ' ציינה כי "אזרחי ישראל יזכרו תמיד את תבונתו בעת מלחמת המפרץ הראשונה, שבה הפגין איפוק וריסון ומנע הסתבכות מיותרת של ישראל במלחמה בעיראק. ההיסטוריה שפטה את ההחלטה הזו כמעשה מנהיגותי אמיץ ונבון". 

שר החוץ, אביגדור ליברמן, אמר הערב כי "יצחק שמיר היה איש ארץ ישראל בכל רמ"ח איבריו ובכל תפקיד בו נשא דבק באמונתו והיווה דוגמא ומופת למהו איש עקרונות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר