צפו: ההלוויה הממלכתית ליצחק שמיר

ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה שמעון פרס, ראש המוסד תמיר פרדו, ראש השב"כ ואחרים - לקחו חלק במסע הלווית ראש הממשלה לשעבר. נתניהו נשא דברי הספד וציין: "שני דברים מתבלטים בשש השנים וחצי שבהן כיהן שמיר כראש ממשלה, ראשית - הוא הכיר בחשיבותה של אחדות לאומית, האחדות הייתה בראש מעייניו. השני, האיפוק המרשים שהפגין במהלך מלחמת המפרץ. עם זאת, אם ירי הטילים מעירק היה נמשך שמיר היה פועל, הוא היה תקיף"

ישי כהן | כיכר השבת |
ההלוויה היום. (צילום: פלאש 90)

ראש הממשלה לשעבר, יצחק שמיר, הובא היום למנוחות עולמים.

בשעות הבוקר הובא ארונו של ראש הממשלה לבניין הכנסת לשם הגיעו אלפים להיפרד מראש הממשלה לשעבר.

במסע הלוויה עצמו, שנערך אחר הצהריים, השתתפו בין היתר ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה שמעון פרס, ראש המוסד תמיר פרדו, ראש השב"כ יורם כהן, מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו ורוב חברי הממשלה, ואישי ציבור רבים.

בהלוויה השתתפו גם בני העדה האתיופית, ששמיר דאג ודחף לעלייתם לישראל.

נתניהו נשא דברי הספד וציין: "שני דברים מתבלטים בשש השנים וחצי שבהן כיהן שמיר כראש ממשלה, ראשית - הוא הכיר בחשיבותה של אחדות לאומית, האחדות הייתה בראש מעייניו. השני, האיפוק המרשים שהפגין במהלך מלחמת המפרץ. עם זאת, אם ירי הטילים מעירק היה נמשך שמיר היה פועל, הוא היה תקיף, מעשי, חדור אמונה, מפוקח ובעל מחויבות מוחלטת לביטחון ישראל".

נשיא המדינה שמעון פרס, שהיה יריבו המר של שמיר הספיד ואמר: "עם ישראל חולק כבוד אחרון למנהיג עשוי ללא חת שהלך בדרכו עד שהלך לעולמו, במהלך מלחמת המפרץ, שנוהלה בראשות ארה"ב - לא נכנע ללחצים לפתוח במלחמה נפרדת.

"שמיר פעל ללא לאות למען הצלת יהודים בגולה ולהבאתם לארץ ישראל. הוא עמל רבות לפתוח שערי ברית המועצות ומשאלו נפתחו, דאג למשאבים הדרושים להטסתם ולקליטתם ולהתאזרחותם, חייו של שמיר היו קודש לתקומת ישראל, דרכו הייתה עיקשת למען קיומה החזק של המדינה. מעולם לא סטה מדרכו. מעולם לא פסק ללחום ולחלום ולפעול. יהי זכרו ברוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר