בזמן הלוויה: נשדדה דירת ביתו של יצחק שמיר

בזמן הלוויתו של ראש-הממשלה המנוח יצחק שמיר ז"ל, אלמונים פרצו אמש (שני) לביתה של ביתו גלעדה, גנבו תכשיטים ונמלטו מן המקום. טרם אותרו חשודים במעשה, והמשטרה החלה בחקירת האירוע. אמש, ספד לו ראש-הממשלה בנימין נתניהו בהלוויה הממלכתית שנערכה בירושלים. עיקרי הנאום

מישאל לוי | כיכר השבת |
ההלויה, אמש (צילום: פלאש 90)

בזמן הלוויתו של ראש-הממשלה המנוח יצחק שמיר ז"ל, אלמונים פרצו אמש (שני) לביתה של ביתו גלעדה, גנבו תכשיטים ונמלטו מן המקום.

טרם אותרו חשודים במעשה, והמשטרה החלה בחקירת האירוע.

אמש, ספד לו ראש-הממשלה בנימין נתניהו: "שמיר נשא על כתפיו באופן אישי ולאומי את עול ההיסטוריה של דור השואה והתקומה. ידידי חבר הכנסת ריבלין סיפר אתמול במפגש של חברי סיעת הליכוד כיצד בטקס המרגש של קריאת השמות "לכל איש יש שם" ביום השואה הוא היה מזכיר את רציחתם של אביו ואמו ובני משפחתו ע"י משתפי הפעולה של הנאצים. זה היה אחד המקרים הבודדים שקולו רטט.

"הוא האמין בכל מאודו ששליחותו כראש הממשלה מטילה עליו את האחריות להמשך המהלך ההיסטורי הכביר של שיבת העם היהודי מכל קצוות תבל לארץ אבותינו, וביצור הבית הלאומי בארצנו.

"הוא היה נוקשה וחשדן מול כל רעיון שפירושו צמצום גבולות המולדת, שנאמנותו לה לא ידעה גבול. ובאותה מידה הוא היה יצירתי ופתוח מול כל רעיון שפירושו פתיחת עוד פתח להמשך קיבוץ הגלויות".

עוד אמר ראש-הממשלה: "יצחק שמיר תרם תרומה כבירה לעלייתם ולקליטתם המוצלחת של מיליון יהודי ברית המועצות לשעבר. הוא האמין שהעולים ישנו את פני המדינה ושיתרמו תרומה עצומה לפיתוחה של ישראל וכמובן שכך היה. הוא גם תרם תרומה לעליית יהודי אתיופיה, שכמיהתם לציון בת אלפי השנים נגעה לליבו.

"היה בו רגש עמוק, אבל היה ביסודו איש מעשה. הוא חש שכל רגע בחייו חייב להיות מוקדש למטרות שהציב לעצמו – למען עמו ומולדתו. הוא המעיט במילים- אבל כשדיבר, כל מילה שיצאה מפיו ביטאה את מעמקי לבו.

"שמיר לא הסתנוור מהזוהר הנלווה למפגשים עם מנהיגי העולם, ולא איבד את קור רוחו מול מדינות גדולות וחזקות, אפילו מול מעצמות. הוא התייצב מול האומות והביא את דבר ישראל בנימה עניינית ובוטחת, תוך התייחסות לצדקת דרכו של העם היהודי וזכויותיו על ארץ ישראל.זה לא סוד שהיו בעולם שלא הסכימו לעמדותיו, אבל התלוויתי אליו להרבה מפגשים, והתרשמתי, וכך גם אתם יכולים להתרשם במהלך הזמן, שמנהיגי האומות למדו להעריך ולכבד את עמידתו האיתנה על האינטרסים הלאומיים של ישראל וביטחונה.

"דווקא בזמן כהונתו כראש ממשלה, כשלא התפשר על עמדותיו, מספר ניכר של מדינות כוננו יחסים דיפלומטיים עם ישראל או חידשו אותם. בין מדינות הללו ברית המועצות, סין, הודו, ספרד ועוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר