מחאת המילואימניקים

פיצול בימין: 'אם תרצו' יפגינו נגד המשתמטים. 'ישראל שלי' תעדר

לקראת הפגנת המילואימניקים הצפויה במוצאי שבת. מסתמן פיצול במחנה הימין. תנועת 'אם תרצו' הודיעה על כוונתה להשתתף בהפגנה, ואילו תנועת 'ישראל שלי' הודיעה כי פעיליה יעדרו ממנו. "מי שמשרת הוא לא פראייר. זו חובה שהיא גם זכות גדולה" מסבירנים חרדים קוראים ל'אם תרצו' לסגת מהחלטתה להפנות עורף לציבור החרדי.

יוסף פאר | כיכר השבת |
קרע? 'אם תרצו' ו'ישראל שלי' (צילום מסך)

לקראת 'הפגנת המילואימניקים' מסתמן פיצול במחנה הימין.

ההפגנה כזכור, תתקיים במוצ"ש הקרוב, ועד כה הודיעו על הצטרפות ארגונים המוכרים כ'לא אוהבי חרדים' ובינהם 'הפורום לשויון בנטל', 'המחנה המשותף', 'חדו"ש', 'ישראל חופשית' 'התאחדות הסטודנטים' וכן ארגונים המזוהים עם התנועה הקונסרבטיבית והתנועה הרפורמית.

מארגני המחאה טוענים כי ראש הממשלה מנסה לטענתם "למרוח אותם", "לא נקבל חוק טל נוסף"

במחנה הימין חלוקים אם להשתתף או להיעדר מהאירוע. בתנועת הימין 'אם תרצו' הודיעו שישתתפו באירוע וקראו לפעיליהם להשתתף גם הם: "תנועת אם תרצו מאמינה בעיקרון של שירות שווה לכולם. לכן אנחנו נוטלים חלק במאבק למען שוויון בנטל ממש מתחילתו".

לימוד תורה - שירות אזרחי

לצד ההשתתפות בהפגנה, הציעו ב'אם תרצו' תכנית משלהם לפתרון הבעיה, בין היתר הובא בתכנית הסעיף המעניין הבא: "גם לימוד תורה יכול להיחשב כשרות אזרחי. אליו ניתן יהיה להפנות אזרחים רק לאחר שצה"ל ימצה את צורכי הגיוס שלו. תמורת שירות אזרחי בלימוד תורה יקבל לומד התורה שכר דומה לזה של כל בן שירות אזרחי אחר. שירות זה יוגבל לתקופה של 3 שנים".

גולשים רבים ביקרו את ההחלטה להשתתף בהפגנה בה משתתפים בין היתר גם תנועת 'ישראל חופשית' הממומנת על ידי הקרן החדשה לישראל, נגדה מנהלת 'אם תרצו' מאבק ארוך.

ב'אם תרצו התייחסו לביקורת ואמרו: "הסבו את תשומת ליבנו כי אחד הארגונים שנוטלים חלק בהפגנה נתמך על ידי הקרן החדשה. בבירור שנערך התברר כי הקרן החדשה לא מממנת בשום צורה עקיפה את המחאת השוויון. לא הסעות לא רמקולים וכו' אנו שמחים לשתף פעולה עם כל ארגון עניינית בסוגיות שאותן אנו רואים עין בעין".

בפרויקט ההסברה 'דוסים' לא מוותרים, ובשעות האחרונות קראו לגולשיהם לבקש מ'אם תרצו' לחזור בהם מ'הפניית העורף' לציבור החרדי.

ישראל שלי: מתנגדים לסנקציות אישיות

לעומת 'אם תרצו' ב'ישראל שלי', אחד מארגוני הימין הגדולים ביותר, דווקא החליטו להיעדר מהאירוע. "בניגוד לפרסומים שונים, אין בכוונתינו להצטרף להפגנה שתיערך במוצ"ש בנושא השוויון בנטל" כתבו בהודעה לתקשורת ששהוציאו בשעות האחרונות.

ב'ישראל שלי' הבהירו שהם תומכים בגיוס כל אזרחי המדינה ללא הבדל דת ומין, אך מתנגדים להטלת סנקציות אישיות כנגד בחורי ישיבות "ישראל שלי מתנגדת לסנקציות אישיות, תהליך השילוב צריך להיות הדרגתי ובאמצעות מתן סוכריות למי שמשרת. אסור לתת קנס למי שלא משרת - זה יצור מצב בו העשירים "קונים" את השתמטותם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר