משה לדור לא מתפטר: לא כשל של הפרקליטות

פרקליט המדינה משה לדור הודף את הביקורת נגדו בעקבות זיכוי אולמרט: "הפרקליטות מילאה את חובתה ותפקידה". על הבקורת שנמתחה נגדו והדרישה שיודיע על התפטרותו אמר לדור: "עצם הטענה לפיה זיכוי חלקי או מלא יוביל לגביית מחיר אישי מפרקליט, הפעם ממני, מסוכנת מאוד לתפקודה של התביעה הכללית"

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

שעות אחרי זיכוי ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בבית המשפט המחוזי בירושלים והביקורת הקשה נגד פרקליט המדינה משה לדור, התייצב הערב לדור מול המצלמות והגיב לטענות.

"הפרקליטות מילאה את חובתה ותפקידה", אמר לדור. "אסור שהדבר ישפיע על החלטות הפרקליטות". לדבריו, "אסור לראות בזיכוי בפרשת טלנסקי וראשונטורס כשל בפני עצמו או תקלה.

על הבקורת שנמתחה נגדו והדרישה שיודיע על התפטרותו אמר לדור: "עצם הטענה לפיה זיכוי חלקי או מלא יוביל לגביית מחיר אישי מפרקליט, הפעם ממני, מסוכנת מאוד לתפקודה של התביעה הכללית. שני בתי המשפט המחוזי והעליון אישרו את המהלך והוא לא היה מובן מאליו, לא היה מהלך שבו אנו פוגשים בכל תיק כפי שאנו לא פוגשים בהרבה תיקים נגד אנשים כל כך בכירים כמו ראש ממשלה מכהן".

לעיתונאים וכלי התקשורת אמר: "תמשיכו לסקר ולומר בעצמכם ולהשמיע את דברי הביקורת, אני לא מתחבא מאחורי כלום, אני את עצמי מבקר יותר מאשר אתם מבקרים אותי. באופן עובדתי, אתם צריכים לדעת שיש משפטים לא מעטים שאנחנו מגישים שקדמו להם מחלוקות בתוך המערכת, לעתים בינינו לבין עצמנו, לעתים בינינו לבין היועץ המשפטי לממשלה ולעתים לבין המשטרה, כל ההחלטות התקבלו בהסכמה מלאה, לא הייתה מחלוקת עם המשטרה ולא עם היועץ המשפטי לממשלה".

לדור הוסיף: "בית המשפט איננו אומר לנו 'אתם שגיתם'. אני גאה להיות במערכת שהובילה לחקירתו של ראש הממשלה כאחד האדם, גם הוא אמר את זה, אני גאה להיות במערכת שאזרה את האומץ להגיש את כתב האישום, נכון התוצאה פחות מרשימה בחומרתה מזאת שהערכנו שיש סיכוי סביר שתתקבל, זאת פעם ראשונה שהתביעה בעבודה מקצועית הביאה לכך שראש הממשלה הורשע בעבירות חמורות של מרמה ובהפרת אמונים. מדובר בהתנהלות פסולה".

צפו במסיבת העיתונאים המלאה באדיבות חדשות ערוץ 10.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר