צפו בתיעוד

הכישלון הגדול של 'אם תרצו': החרדים לא נגררו לפרובוקציה

הפרובוקציה שנכשלה: פעילי 'אם תרצו' הגיעו לשכונת מאה שערים בירושלים, במטרה להדביק "פשקווילים" הקוראים לציבור החרדי להתגייס לצה"ל. לאחר הדבקת מודעה אחת במאה שערים, ציפתה לפעילים המדביקים, הפתעה לא נעימה במיוחד. הם נאלצו לעזוב את המקום בבושת פנים. צפו (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
לא נגררו. מאה שערים, אמש (צילום: ישי כהן)

הפרובוקציה שנכשלה: בשעה 23:00 בלילה אמש (שלישי) הגיעה קבוצה של חמישה פעילים מארגון 'אם תרצו' ללשכת הגיוס בירושלים, בכדי לצאת משם ולעורר פרובוקציה בשכונת מאה שערים, תוך הדבקת מודעות הקוראות לציבור החרדי להתגייס לצה"ל.

כבר בתחילת הערב המארגנים נחלו כישלון, לאחר שהוציאו הודעה לתקשורת בה הם קוראים לעיתונאים לבוא ולתעד את הדבקת המודעות במאה שערים, רק צלם אחד של עיתון 'מעריב' הגיע לתעד, וגם הוא חזר מאוכזב.

בשעה 23:15 הגיעו הפעילים לשכונת מאה שערים מצוידים בצלם מטעמם שיתעד את הפעילות אך בעיקר שיתעד את האלימות שתופנה נגדם - לה הם כל-כך ציפו. אך למרבה אכזבתם, הכישלון היה גדול וצורם.

לאחר הדבקת מודעה אחת בכניסה לשכונת מאה שערים, הגיעו הפעילים המדביקים, בסמוך לרשת הספרים 'אור החיים', בכדי להמשיך בהדבקת המודעות.

כאשר הם נכנסו חזרה אל הרכב, הגיע אחד מתושבי המקום, שהניסיון לעורר פרובוקציה חרה לו, פתח את תא המטען של הרכב, הוציא את המודעות ועזב במהירות את המקום.

עד שהפעילים התעשתו והבינו כי נותרו ללא חומר לפרובוקציה, הוא כבר היה הרחק מהמקום. הניסיון לרדוף אחריו, נכשל כבר בתחילתו והם נאלצו לעזוב את המקום בתחושת החמצה ואכזבה.

תושבי מאה שערים הביעו את סיפוקם מכך שהערב שהיה צפוי להיות פרובוקטיבי בשל פעילות 'אם תרצו', הסתיים ללא הצלחה.

אחד מהדמויות המוכרות בשכונת מאה שערים, אומר ל'כיכר השבת': "הרי זה היה פשוט שהם באו בשביל תקשורת, אם הם היו עושים את זה באמת לנסות לשכנע חרדים להתגייס הם היו הולכים לשכונת הר נוף ולא באים למאה שערים, הרי כולם יודעים שאנחנו נגד המדינה, אלא היות ורק כאן אפשר לקבל כותרת - לכן הם באו".

'אם תרצו', ארגון שנחשב כימני סופג בקורת גם מפעילי ימין. עמי, פעיל ימין ידוע אמר ל'כיכר השבת': "עד אתמול הייתי מזדהה עם ארגון 'אם תרצו', אבל בניסיון לעורר פרובוקציה מיותרת, הם פשוט הראו לציבור שאין להם אידיאולוגיה אלא רצון לחשיפה תקשורתית, ואני אישית חושב שצריכים להתגייס אבל לא לשכנע תוך כדי התגרות בתושבים של מאה שערים שידועים כקיצוניים".

רונן שובל יו"ר תנועת "אם תרצו" מסר: "אנו שמחים על השיח שנוצר ביומיים האחרונים, קבלנו מספר שיחות טלפון מאנשים שהזדהו כחרדים והשמיעו דעות שונות לכאן ולכאן, אך השיחות היו באווירה טובה וזאת התחלה של הידברות מבחינתנו.

"אנו פונים לציבור החרדי בגישה חיובית ומתוך רצון כן לייצר הידברות שתוביל לשיתוף פעולה. אנו מפצירים בציבור החרדי לגלות אחריות לכלל ולהיות שותף מלא גם בקיומו הפיזי של עם ישראל והמדינה, לצד קיומו הרוחני".

עוד מוסיף שובל: "אין ספק כי במקרה הסחת הדעת הוצאת הפשקווילים מרכבנו ובריחה איתם לסמטאות השכונה, הוכיחו תושבי מאה שערים יכולות מצבעיות שצה"ל יוכל בהחלט להשתמש בהם בעתיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר