שילוב או שינוי: זרם חינוכי חילוני-דתי יחל לפעול

החל משנה"ל הקרובה יחל לפעול זרם חינוכי חדש, שנועד לתת אפשרות לתלמידים דתיים וחילונים ללמוד יחד. בתי הספר שישתתפו בתכנית יזכו לתקציבים ולפיקוח פדגוגי על התכנים הנלמדים. האם הזרם החדש מעיד על כוונה להטיל סדקים בשמרנות הדתית? בעבר התבטא ח"כ אברהם רביץ ז"ל כנגד הרעיון אותו הוא הגדיר: "הצעה הרת אסון לחברה הישראלית"

מענדל גרוזמן | כיכר השבת |
תלמידים חילונים ודתיים יחדיו (צילום אילוסטרציה, פלאש 90)

לצד הזרם הממלכתי, הממלכתי דתי, החינוך עצמאי של אגודת ישראל ומעיין החינוך של ש"ס – זרם משולב דתי-חילוני יוכר רשמית.

אתר YNET מדווח היום כי החל משנת הלימודים הקרובה, שתפתח בעוד כחודש, יחל לפעול במשרד החינוך הזרם הייחודי הנועד לשלב בין תלמידים דתיים וחילוניים.

משמעות הדבר היא כי הטיפול בבתי הספר הקיימים המשולבים יוסדר, והם יזכו לגב תקציבי ולפיקוח פדגוגי על התכנים הלמדים בהם. החוק להקמת הזרם המשולב עבר כבר בשנת 2008, אך פעילותו לא הוסדרה עד עתה.

בלשון החוק נאמר כי "מוסדות החינוך המשולב תהיינה אותן מטרות העומדות בבסיס החינוך הממלכתי, בתוספת ההכרה בחשיבות החינוך לסובלנות והחיים המשותפים בין דתיים, חילונים ומסורתיים תוך מתן דגש לערכים יהודיים". הצעת החוק, שהוגשה בזמנו ע"י ח"כ מיכאל מלכיאור וח"כ אסתרינה טרטמן, זכתה אז לתמיכת על הסיעות החילוניות, כולל סיעת מרץ. הסיעות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, התנגדו.

ח"כ אברהם רביץ ז"ל אמר אז כי "מדובר בהצעה הרת אסון לחברה הישראלית". סיעת האיחוד הלאומי נחלקה בדעותיה. יישום החוק בפועל עורר קשיים רבים, בעיקר בכיתות הגבוהות. השנים בהם מתעצבת דמותם הדתית והאישיותית עברו עליהם ללא גישה חינוכית אחת ברורה.

ההבדלים בין תרבויות הפנאי השונות ושאלת היחסים בין המינים יצרו אי נוחות בקרב חלק מהתלמידים וההורים, שבחרו להעביר את ילדיהם לזרמים חינוכיים דתיים. בעיות אלו ועוד הובילו לכך כי החל מחטיבת הביניים מספר התלמידים בזרם המשולב הלך והתמעט.

בימים בהם הדורשים שוויון בנטל חוזרים ומבהירים כי אין להם כל כוונה לשנות את אופי הציבור החרדי, הפעלתו של הזרם החילוני-דתי המשולב מעיד על קיומם של גישות נוספות, השואפות להטיל סדקים בשמרנות הדתית ומעלה ספק אודות כנות אמירותיהם

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר