לקראת מתקפה באיראן?

'פיקוד העורף' ישלח לנייד מסרוני התרעה

החל מהבוקר, ולאורך השבוע הקרוב יקיימו בפיקוד העורף בדיקה בה תישלח למכשירי הטלפון הסלולארי של רבים מאזרחי ישראל הודעת התרעה. גורם: "המערכת תפעל לפי איזור, כך שרק מי שצריך יקבל את המסרון" האם גם מכשירים כשרים ישתתפו בתרגיל?

טלפון נייד (צילום אילוסטרציה, פלאש 90)

ישראל ממשיכה להיערך למלחמה.

החל מהבוקר (יום א), יחל פיקוד העוף בתרגיל של משלוח הודעות התרעה במסרים לטלפונים הניידים.

לפי הדיווח ב-ynet הבדיקות יתקיימו מהבוקר ועד יום חמישי השבוע, במספר ישובים ברחבי הארץ משעות הבוקר ועד שעות הערב.

לפי הדיווח, התרגיל יגיע לשיאו בשעות הבוקר של יום חמישי, כאשר הודעות התרעה ישלחו לאזרחים מכל הארץ בו זמנית.

מאות אלפים מאזרחי ישראל יקבלו את הודעות ההתרעה. אך עדיין לא ידוע האם גם בעלי הטלפונים הכשרים שמכשיריהם חסומים לקבלת הודעות כתובות ישתתפו בבדיקה שתתקיים.

במהלך הבדיקות תישלח ההודעה: "פיקוד העורף, בדיקות מערכת התרעות בסלולר"

כאמור, לא לכל המכשירים הסלולאריים שמחזיקים אזרחי ישראל יש אפשרות לקבל את ההודעות. רק כ-45% מתוך המכשירים הסלולריים הקיימים בישראל תומכים בקבלת ההודעה.

ההודעות ישלחו גם ברעידת אדמה

בכיר באגף התקשוב אמר לאתר ynet: "כיום אזרחים יכולים לדרוש מחברת הסלולר שלהם שהטכנולוגיה הזו, שקיימת במרבית המכשירים, תיפתח לפי בקשתם או יעדכנו להם גירסה בהתאם"

עוד אמר הבכיר: "מתוך כ-9.3 מיליון מכשירים סלולריים שיש בישראל, לכ-7.5 מיליון יש פוטנציאל שימוש לאותה טכנולוגיה. המערכת יכולה לשלוח מסרון לפי אזור התרעה בלבד, כך שלא כולם יקבלו את המסרון, אלא רק מי שצריך. המטרה היא גם לשלוח הודעה שכזו במצבי חירום אחרים שאינם מלחמה כגון רעידות אדמה"

בסוך השבוע העריכו ב'ידיעות אחרונות' כי ראש הממשלה נתניהו ושר הבטחון ברק נחושים להוציא תקיפה ישראלית באיראן במהלך הזמן הקרוב. האם התרגיל נעשה לקראת תקיפה ישראלית באיראן? ימים יגידו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר