תל אביב: במקום בית כנסת שיהרס יוקם פאב?

אם לא יחולו שינויים של הרגע האחרון, הבוקר (שלישי) יחלו עבודות ההריסה באחד מבתי הכנסת העתיקים של תל אביב. כך לדברי המתפללים שטוענים שבעל המקום מתכנן לבנות במקום פאב. בשיחה ל'כיכר השבת' מכחיש בעל המקום את הטענות ואומר: "שטויות, לא הורסים שום בית כנסת"

אלי ג'אן | כיכר השבת |
בית כנסת (צילום אילוסטרציה, פלאש 90)

אם לא יקרה אירוע חריג, מחר (שלישי) יחלו עבודות ההריסה באחד מבתי הבית כנסת העתיקים בתל אביב. התושבים יחד עם וועד בית הכנסת ניסו עד כה לעצור את הגזירה בכל מחיר, אך לדבריהם בעל המקום, אברהם ארגומנזדה, מתעקש לבנות במקום פאב במקום בית כנסת.

בתגובה מפתיעה אומר ארגומנזדה ל"כיכר השבת": "לא הורסים שום בית כנסת".

בית הכנסת הר סיני ברחוב נווה שאנן בתל אביב, הוקם בשנת התרפ"ו – 1926 והוא העתק מדויק לבית כנסת עתיק אף יותר ששכן בגרוזיה. במשך שנים ארוכות שימש בית הכנסת את בני העדה הגרוזינית בתל אביב, אך בשנים האחרונות החלו מתפללי בית הכנסת מתמעטים והולכים עד שהמקום נסגר.

סמוך לבית הכנסת שוכנת כעין מסעדה מאולתרת לפליטים מאריתריאה ולדברי התושבים הם האחראים למיעוט המתפללים בשנים האחרונות: "רק בגללם אנשים פחות מגיעים" אומרים בוועד הפעולה להצלת בית הכנסת "היינו מבקשים מהם הרבה פעמים להנמיך את המוזיקה הרועשת כדי שנוכל להתפלל" נזכרו שם היום "היום אפילו את הצרכים שלהם הם עושים ליד בית הכנסת".

"אין שום צו הריסה"

בשנים האחרונות התמודדו המתפללים עם בקשה לצו הריסה אותה הגיש לדבריהם אברהם ארגומנזדה המחזיק בבעלות על בית הכנסת. וועד בית הכנסת ניהל מול אברהם מאבק שנגרר לאין ספור דיונים בבית משפט, אך בקשתו הנחרצת של ארגומנדזה זכתה בכל הערכאות.

כשפיננו לאברהם ארגומנזדה לבקשת תגובה, הלה לא הבין על מה הרעש: "מי אמר את השטויות האלה? אין שום צו הריסה" התעקש בזעם. "בית הכנסת ימשיך לעמוד על כנו, לא הורסים שום כלום".

אחד המתפללים נדהם לשמוע על הכחשתו של ארגומנדזה: "כמעט 15 שנה שהוא מנסה לפנות את בית הכנסת, אז או שכולנו מטומטמים או שהוא שקרן ואני הייתי הולך עם האופציה השניה".

עו"ד יוסי זוטיא המייצג את וועד בית הכנסת אמר כי עוד היום (שני) הוא התקשר אל יושב ראש המועצה הדתית בתל אביב בניסיון אחרון לשכנעו לרדת מההחלטה. "המשטרה קיבלה את הפנייה לפנות את בית הכנסת מחר וכפי הנראה כעת, כך זה יהיה", סיכם עו"ד זוטיא.

מתפללי בית הכנסת, והוועד שכבר השלימו עם העובדה שבית הכנסת ייהרס, מבקשים כעת ארכה של חודשיים שלושה, כדי להעתיק את תרשימי בית הכנסת "אנחנו רוצים להעתיק במדויק את בית הכנסת העתיק הזה ונבנה אותו במקום אחר" מתחננים התושבים "רק שיתנו לנו עוד קצת זמן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר