נסגר התיק נגד אולמרט בפרשת המינויים הפוליטיים

פרקליטות המדינה החליטה לסגור את תיק החקירה נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ועוזרו הבכיר לשעבר עובד יחזקאל, בפרשת המינויים הפוליטיים במשרד התמ"ת. "קיומם של הליכים משפטיים נוספים, משמעותיים, בעלי מאפיינים דומים, היווה שיקול משמעותי בגיבוש ההחלטה", נכתב בהחלטה

יוני גבאי | כיכר השבת |
אהוד אולמרט (צילום: פלאש 90)

זיכוי נוסף לאולמרט: פרקליטות המדינה החליטה לסגור את תיק החקירה נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בפרשת המינויים הפוליטיים במשרד התמ"ת.

ההחלטה על סגירת התיק התקבלה לאחר שימוע שנערך לאולמרט. גם תיק החקירה נגד עוזרו הבכיר לשעבר עבוד יחזקאל, נסגר. בתיק החקירה המליצה המשטרה להעמידם לדין בעבירה של מרמה והפרת אמונים.

בהחלטה על סגירת התיק, כתב המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, עו"ד יהושע למברגר כי "נמצאו ראיות שמקימות סיכוי סיבר להוכיח שאולמרט ניצל את מעמדו וסמכויותיו ופעל תוך ניגוד עניינים לקידום ענייניהם של חברי מרכז ופעילי הליכוד כדי לזכות בתמיכתם ולחזק את מעמדו הפוליטי".

עם זאת הוחלט על סגירת התיק בשל הזיכוי האחרון של אולמרט בשתי פרשות גדולות בהן הואשם - פרשת ראשונטורס ופרשת טלנסקי, והרשעתו רק בעבירה של הפרת אמונים בפרשת מרכז ההשקעות, וכן בשל האישום נגדו בפרשת הוללינד.

"קיומם של הליכים משפטיים נוספים, משמעותיים, בעלי מאפיינים דומים, היווה שיקול משמעותי בגיבוש ההחלטה. בנסיבות אלה, יש להניח כי התיק שלפנינו לא יישמע בתקופה הנראית לעין", נכתב בהחלטה.

"לאחר בחינת חומר הראיות בתיק ומכלול השיקולים הרלוונטיים, ולאחר שקיימתי שימוע למר אהוד אולמרט ולמר עובד יחזקאל, החלטתי בעצה אחת עם פרקליט המדינה לסגור את תיק החקירה", הודיע עו"ד למברגר.

הפרקליטות הדגישה כי "בדרך כלל לא אולמרט הוא זה שפעל בעצמו בנושאים אלה באופן ישיר. אכן, מן הראיות עולה כי אולמרט נהג להפנות את חברי המרכז לעוזריו, ואלה לכאורה, הגשימו משאלותיו תחת האווירה הכללית ובהשפעת 'רוח המפקד' בלשכתו".

אמיר דן, יועץ התקשורת של אולמרט, מסר בתגובה כי "זה מעט מדי ומאוחר מדי, שכן הנזק הכבד כבר נגרם כאשר הורידו לחינם מתפקידו ראש ממשלה מכהן". לדרביו, התיק נופח במכוון מעבר לכל פרופורציה, מאחר ורוב המינויים לא נעשו על-ידי אולמרט ולא נפל שום פגם בהליך המינויים שנעשו על-פי חוק.

"ברוב רובם של המקרים שנחקרו מדובר בבקשות למינויים שנבחנו וכלל לא יצאו אל הפועל מאחר ומלכתחילה נבחנו במסגרת כל ההליכים המקובלים", הוסיף דן וקרא לפרקליטות לערוך לאולמרט שימוע גם בתיק הולילנד, כפי שעשו בתיק זה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר